• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031811599
  • خبرنگار : 50405

علم‌الهدی:

انقلاب اسلامی فراتر از مرزها و فکرها در حال توسعه است

انقلاب اسلامی فراتر از مرزها و فکرها در حال توسعه است

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: با وجود همه بحران سیاسی، فتنه اعتقادی و لطمات و توطئه‌ها، انقلاب نه‌تنها حفظ شده، بلکه فراتر از مرزها و فکرها در حال توسعه است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز ۱۸ خرداد در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: رحلت امام داغ جانکاهی است که حتی پس از ۳۵ سال، هنوز هم دل‌ها را می‌رنجاند. پس از این همه سال، هنوز هم این ملت در سالروز رحلت امامش عزاداری می‌کند، زیرا این ارتحال، از دست رفتن نعمتی بود که خداوند عالم بر امت ما و جهان اسلام ارزانی کرد تا تجدیدکننده حیات برای اساس اسلام و قرآن در نقطه عطف زندگانی بشریت باشد. این امام از دست مردم رفت و ملت، نعمتی را از دست داد اما نباید از نعمت تازه‌ای که خداوند عالم به ما ارزانی داشته، غافل شویم.

وی با بیان اینکه در مسئله ۱۴ خرداد ۱۳۶۷ ما دو جریان داریم،گفت: یکی رحلت حضرت امام(ع) که ما همچنان ۳۵ سال برای آن عزاداریم و دیگری نعمت تازه‌ای به ما داده شد به نام رهبری مقام معظم رهبری که ۳۵ سال است شامل حال ما شده تا نهضت امام(ره) همچنان زنده باشد. به موازات تأثر برای از دست رفتن آن نعمت، باید شاکر این نعمت نیز باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روزی که امام(ره) از دنیا رفت، یک سیاستمدار آمریکایی گفت خمینی(ره) از دنیا رفت اما همچنان، ایرانی‌ها را رهبری و انقلابش را اداره خواهد کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: خدا رحمت کند مرحوم علامه مصباح یزدی را، ایشان می‌فرمود همان زمان پیروزی انقلاب که ما با مارکسیست‌ها و به خصوص احسان طبری مناظره می‌کردیم، نتیجه مباحثات ما خیلی مؤثر واقع شد تا جایی که احسان طبری خودش مسلمان شد و کتاب «کجراهه» را در وصف مارکسیسم نوشت و این جریان را به طور کامل در منطقه شکست داد.

وی اضافه کرد: ایشان یک زمان در وصف آن ایام به من گفت «آن زمان وضع کشور خیلی بحرانی بود. از جمله چالش کردستان و جدایی‌طلبان گوشه و کنار کشور. آن زمان در جریان این مناظرات تلویزیونی، یک آقایی در حاشیه برنامه درباره آینده کشور ابراز نگرانی و به صراحت پیش‌بینی کرد که این انقلاب با ارتحال امام(ره) ساقط می‌شود و کشور به سرنوشت جنگ داخلی آن زمان لبنان دچار خواهد شد».

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انقلاب فراتر از مرزها در حال توسعه است، تأکید کرد: در طول این ۳۵ سال هرچه امام(ره) فرمود، مو به مو درحال اجراست. امام(ره) فرمود اسرائیل باید از بین برود. امروز می‌بینیم این صهیونیست‌های خبیث به چه وضعی درآمده اند. آن زمان به جز چند شیعه معدود در لبنان، هیچکس معتقد به مقاومت نبود، اما امروز از یمن تا سوریه، کشورها به محور یکپارچه مقاومتی تبدیل شده‌اند که اسرائیل را به محاصره درآورده‌اند. امام(ره) فرمود انقلاب نباید به دست نااهلان بیفتد. از آن زمان، با وجود این همه بحران سیاسی، فتنه اعتقادی و لطمات و توطئه‌ها، انقلاب نه‌تنها حفظ شده، بلکه فراتر از مرزها و فکرها در حال توسعه است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: دلیل این‌ها چه بود؟ به موازات اینکه خدا خواست و اراده الهی درکار بود تا ذیل الطاف خفیه امام زمان(عج) کار به سرانجام برسد، اما عامل اجرایی، ۳۵ سال مدیریت و رهبری آقا بود که نهضت را حفظ کرد. این رهبری، امام(ره) را زنده نگه می‌دارد نه حتی در حد دورانی که برکت حضورش در بین ملت بود، بلکه به توان صد برابر آن ایام. امروز امام(ره) زنده است و کشور بر مدار آرمان‌هایش اداره می‌شود و به پیش می‌رود.

علم‌الهدی عنوان کرد: برادران و خواهران، به عمق و عظمت این رهبری دقت کنید؛ به عنوان نعمت تازه‌ای که پروردگار عالم به ما ملت داد. مدیریت بازدارندگی در این کشور به صورتی انجام شده که هم اندیشه مقاومت به پیش برود و هم ملت گرفتار لطمات و توطئه‌ها نشود. دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که وقتی امام(ره) نیست، یا ملت اسیر و بنده و تابع اراده او بشود یا در غیر این صورت، بتازد، بکوبد و ببرد. اما ۳۵ سال است که اینها عین یک سگ بیرون از مرزهای کشور پارس می‌کنند و جرات کوچکترین جسارتی ندارند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: این عملیات که اجرا شد برق از چشم دشمن پرید، بازدارندگی ما چند برابر شد و وضعی رقم خورد که حتی دشمن نتوانست جوابی بدهد.

وی افزود: در جریان این ۳۵ سال، فتنه‌هایی که به وجود آمد، توطئه‌هایی که ایجاد شد و اختلافات داخلی که به اراده دشمن تشدید شد، همه این ها را در نظر بگیرید. چه رهبری‌ای نیاز است که بتواند همه این ها را مدیریت کند و به موازات این، ما را از مقام واردکننده سیم خاردار به جایی برساند که دنیا از موشک‌های قاره‌پیما و نقطه‌زن ایران وحشت کند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه ابراهیم بیان کرد: امروز بر روی کره زمین، ملتی عزیزتر از ملت ایران وجود ندارد، همانطور که این ملت وقتی رئیس‌جمهور از دست داد، ۱۰ کشور دنیا اعلام عزای عمومی کردند. خدایا به موازات تأثر و تأسف از دست دادن امام(ره)، برای این نعمت گرانقدر که ۳۵ سال ما را مشمول آن قرار دادی، تو را شکر می کنیم زیرا تو خود در کلام قدسی خود فرمودی «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُم» و کمال این نعمت ظهور حجت بالغه الهی حضرت بقیة الله الاعظم(عج) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha