• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031811536
  • خبرنگار : 71145

راهپیمایی میلیونی در صعده و صنعا در حمایت از فلسطین

راهپیمایی میلیونی در صعده و صنعا در حمایت از فلسطین

راهپیمایی‌های گسترده در چندین استان یمن بار دیگر در تایید موضع قاطع در حمایت از مردم فلسطین در سایه تجاوزات رژیم اشغالگر که بیش از هشت ماه است، ادامه دارد، برگزار شد.

به گزارش ایسنا، برای سی و چهارمین هفته، راهپیمایی‌ها با شعار «با غزه... توسعه قابلیت‌ها و تشدید عملیات» در استان‌های صعده، ریمه و مأرب و تعدادی از مناطق در استان‌های عمران، إب، تعز و حجه برگزار شدند.

براساس گزارش المسیره، علاوه بر راهپیمایی مرکزی در میدان مولد النبی در غرب شهر صعده، ۲۰ راهپیمایی دیگر در میدان‌های فرمانده شهید، آل سالم، شعاره، بنی صیاح، الحجله، برازح، عرو و جمعه بنی بحر، العین و القهره در الظاهر، شهر جاوی در مجز، الجرشه در غمر، کتاف، ذویب، المقنع در منبه، همچنین میدان‌های الخمیس در منبه، شدا، عضله در الحشوه، آل ثابت در قطابر  برگزار شد.

راهپیمایی کنندگان با برافراشتن پرچم‌های یمن و فلسطین، پرچم‌های آزادی، بنرهایی در دست داشتند که در آنها خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی شدند.

معترضان با محکوم کردن تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا، عربستان و امارات علیه کشورشان از نیروهای مسلح یمن خواستند به قتل‌عام‌های صهیونیست‌ها و جنگ نابودی مردم فلسطین و به تجاوزات اقتصادی و نظامی علیه کشورشان پاسخ دهند.

معترضان شعارهایی نظیر «جانمان فدای الاقصی»، «اگر همه دنیا با ما دشمنی کنند... ما هرگز اقصی را ترک نمی‌کنیم، «با خون خود از غزه حمایت می‌کنیم»، «با عملیات مشترک باعث می‌شویم اسرائیل تحرکی نکند»، «آمریکا گیج و سردرگم از منطقه می‌رود... با عملیات مشترک» و «کشورهای متخلف را به چالش می‌کشیم... با عملیات مشترک» سر دادند.

راهپیمایی میلیونی در صعده و صنعا در حمایت از فلسطین

تظاهرکنندگان در بیانیه این راهپیمایی تشدید خطرناک جنایات آمریکا در هشت ماه گذشته علیه مردم فلسطین و کشتارهای بزرگ علیه آوارگانی که توسط ماشین تخریب آمریکایی صهیونیستی در غزه آواره شدند را محکوم کردند.

آنها هتک حرمت مسجدالاقصی توسط دشمن را که توهین به هر مسلمانی است و نیز تداوم جنایات دشمن علیه فلسطینیان در قدس و کرانه باختری را محکوم کردند.

آنها با تاکید بر حمایت کامل خود از جبهه مقاومت و جهاد در فلسطین، لبنان و عراق، از تشدید عملیات و توسعه توانمندی‌های نیروهای مسلح دلاور کشور یمن ابراز غرور کردند و عملیات مشترک نیروهای مقاومت یمن و عراق را تبریک گفتند.

راهپیمایی کنندگان از رژیم‌های ضعیف عربی خواستند در مواضع خود بازنگری کنند و در حمایت از حق فلسطین، حمایت عملی از آرمان فلسطین داشته و در قطع رابطه با دشمن اقدام جدی انجام دهند.

آنها همچنین بر پایداری خود در موضع حمایت از مردم فلسطین و ادامه فعالیت‌ها، بسیج، آماده باش، تداوم راهپیمایی‌ها و مقابله با فشارهای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بر مردم تاکید کردند.

صنعا، پایتخت یمن نیز عصر امروز صحنه راهپیمایی گسترده مردمی در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین با شعار «با غزه... توسعه قابلیت‌ها و تشدید عملیات» بود.

مردم در این راهپیمایی عظیم، بر حمایت از صنایع نظامی و توسعه قابلیت موشکی و هوایی نیروهای مسلح یمن جهت تقویت گزینه‌های راهبردی برای بازدارندگی ظالمان جهان تا زمان رسیدن به پیروزی تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha