• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403031711258
  • خبرنگار : 71121

بسته اخبار علم و فناوری

ایجاد «مرکز ملی نوآوری مغز» در یک بیمارستان کشور/ راهکاری فناورانه برای درمان بی‌خوابی

ایجاد «مرکز ملی نوآوری مغز» در یک بیمارستان کشور/ راهکاری فناورانه برای درمان بی‌خوابی

سرویس علم و فناوری ایسنا امروز پنجشنبه(۱۷ خرداد) میزبان اخبار مختلفی از ایران و سراسر جهان بود که خواندن آنها خالی از لطف نخواهد بود. با هم مروری خواهیم داشت بر اخباری که امروز منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، در سرویس علم و فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) امروز در مورد ایجاد «مرکز ملی نوآوری مغز» در بیمارستان فیروزگر، درمان بی‌خوابی بدون دارو با یک فناوری جدید خواندیم و از تولید یک ابزار وارداتی صنایع معدنی توسط محققان کشور مطلع شدیم. همچنین تجربه رانندگی با سایبرتراک تسلا، ارسال ۱۳ «استارلینک» قابل اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند به مدار زمین و اقبال بازار بین‌المللی به کیسه‌های پلاستیکی تخریب پذیر ایرانی از دیگر اخبار مهم امروز بودند.

برای خواندن نسخه کامل هر یک از اخبار کافی است بر روی تیتر آبی رنگ آنها کلیک کنید.

تولید یک ابزار وارداتی صنایع معدنی توسط محققان کشور

مهندسان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر رفسنجان به دانش فنی ساخت آستر آسیاهای صنایع معدنی که یک محصول وارداتی بود، دست یافتند و عمر مفید آنها را به یک سال رساندند.

با پروژه‌ جدید ناسا، سحابی‌ها را به خانه ببرید!

پروژه جدید ناسا به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد تا شگفتی‌های کیهان را که توسط رصدخانه پرتو ایکس چاندرا و سایر تلسکوپ‌های فضایی رصد می‌شود، به صورت سه‌بُعدی تجربه کنند. این یک فیلتر واقعیت افزوده (AR) به نام «تجربه اینستاگرام» است که اجرام آسمانی فوق‌العاده زیبا را دریافت می‌کند و آنها را درست در کنار شما در مقابل دوربین قرار می‌دهد.

ساخت تجهیزات و ابزار پیشرفته در دستور کار ستادعلوم شناختی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: حمایت از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی‌ها با همکاری محققان، اساتید و گروه‌های پیشران از اولویت‌های این ستاد به شمار می‌رود.

ایجاد «مرکز ملی نوآوری مغز» در بیمارستان فیروزگر

مرکز ملی نوآوری مغز در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و در پنج طبقه شامل چندین کلینیک، آزمایشگاه‌های نقشه برداری، شتاب دهنده‌ها و واحدهای فنی و اداری در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود امسال افتتاح شود و فعالیت تحقیقاتی، تخصصی، آموزشی و درمانی خود را آغاز کند.

درمان بی‌خوابی بدون دارو با یک فناوری جدید

یک هدبند انقلابی با پشتیبانی موسسه فناوری ماساچوست راه حلی برای خواب بدون دارو برای اولین بار ارائه می‌دهد.

اقبال خوب بازار بین‌المللی از کیسه‌های پلاستیکی تخریب پذیر ایرانی

هر چند که ضربه‌های کیسه‌های پلاستیکی از دیرباز به محیط زیست وارد شده است ولی فناوران یکی از شرکت‌ها توانست با رسوخ فناوری نانو به صنعت به فرمولاسیون کیسه‌های پلاستیکی تخریب‌پذیر دست یابد و این محصول در خارج از کشور با استقبال خوبی مواجه شد.

تجربه رانندگی با سایبرتراک تسلا چگونه است؟

سایبرتراک با زوایای تیز لیزری خود شبیه تانک جنگی است که با بدنه ضدگلوله و شیشه جلو زره‌مانند می‌خواهد وارد منطقه جنگی شود؛ در حالی که هدایت آن بیشتر شبیه راندن یک خودرو کوچک و معمولی مانند رنو کلیو است.

۱۳ «استارلینک» قابل اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند عازم مدار زمین شدند

موشک «فالکون ۹» روز چهارم ژوئن ۱۳ ماهواره جدید «استارلینک» را به مدار زمین برد.

برندگان عکاسی راه شیری ۲۰۲۴ مشخص شدند

از بلندترین کوه در نیوزیلند تا بیابان‌های آتاکاما در شیلی، امسال عکس‌های متنوعی برای شرکت در مسابقه «عکاس سال راه شیری» ارائه شده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha