• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403031711234
  • خبرنگار : 30057

راه‌اندازی سامانه‌ای برای صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها

راه‌اندازی سامانه‌ای برای صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین برای صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان‌ها، از راه‌اندازی سامانه پایش انرژی که توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش ایسنا، در راستای اجرایی شدن پروژه صنعت‌شهرها و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دراین ابرپروژه ملی و صرفه‌جویی درمصرف انرژی (آب، برق)، نشستی برگزار شد و در این نشست محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مصوبات شورای عالی مسکن در خصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت‌وسازها، اکنون در اولویت‌های اجرایی و تحقیقاتی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی افزود: از این رو راه‌اندازی سامانه پایش انرژی که توسط این مرکز انجام شده‌ است و این اقدام می‌تواند راه‌گشایی برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه همواره تلاش متخصصان مرکز بر این بوده است تا سیستم‌های جدید و فناوری‌های‌نوین با کمترین مشکل به مردم پیشنهاد شود، خاطرنشان کرد: در این راستا برآن هستیم که درحوزه صنعت‌شهرها و نهضت ملی مسکن، سیستم‌های فاضلاب بهینه‌ای (تصفیه سیاه) را پیاده‌سازی کنیم.

به نقل از روابط‌ عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در این نشست بر برگزاری جلسات مستمر، تهیه و اراءه لیست صنعت‌شهرها، ایجاد فرهنگ‌سازی در رابطه با اجرای طرح فاضلاب، تولید در ساختمان‌ها در جهت صرفه‌جویی مصرف آب و برق در بین عموم هموطنان، توجه به سند ملی آمایش سرزمین در خصوص ساخت صنعت‌شهرها و مشخص کردن هدف و نقطه‌ای که مد نظر است و جمعیت در آن تجمیع شده ‌است، تاکید شد.

استفاده مجدد از فاضلاب یکی از ایده‌هایی است که در ساخت‌وسازهای جدید مورد استقبال قرارگرفته است و درزمینه صرفه‌جویی درمصرف آب، استفاده بهینه از آب مصرفی ساختمان، کاهش هزینه تامین منابع آب، استفاده در مصارفی چون آبیاری گیاهان در مناطق کم‌آب و زمان خشکسالی و کاهش مواد آلاینده درآبراه‌ها مؤثر است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha