• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031711164
  • خبرنگار : 90057

مدودف: ممکن است سلاح‌های روسی را در اختیار دشمنان آمریکا قرار دهیم

مدودف: ممکن است سلاح‌های روسی را در اختیار دشمنان آمریکا قرار دهیم

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد ارسال سلاح به دیگر مناطق و کشورها را تغییری مهم در سیاست خارجی کشور خواند.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسی در تلگرام نوشت: دیروز رئیس جمهور روسیه برای اولین بار اجازه ارسال سلاح به مناطقی را داد که در حال جنگ با کشورهای عرضه کننده سلاح به اوکراین هستند (یا بهتر است بگوییم، این سلاح ها در سراسر کشور ما استفاده می شود)  به عبارت دیگر نیروهایی که با آمریکا و کشورهای ناتو درگیر هستند.

وی افزود: این یک تغییر بسیار مهم در سیاست خارجی ما است. به هر حال، همانطور که یانکی‌ها و سگ‌های عریان اروپایی آنها استدلال می‌کنند: ما حق داریم هر سلاحی را منتقل کنیم. به عبارت دیگر، ما شما را به هر طریق ممکن نابود خواهیم کرد، اما هیچکس جرات ندارد برای دفاع از کشور، اسلحه/تجهیزات/اموال دیگر به روس ها بدهد.

مدودف تصریح کرده است: بگذارید ایالات متحده و متحدانش اکنون استفاده مستقیم از تسلیحات روسی توسط اشخاص ثالث را احساس کنند. از این افراد یا مناطق عمداً نامی برده نمی شوند، اما می توانند هر کسی باشند که آمریکا و متحدانش را دشمن خود بدانند. صرف نظر از اعتقادات سیاسی و به رسمیت شناختن بین المللی آنها.

وی تصریح کرده است: دشمن آنها آمریکاست، یعنی آنها دوستان ما هستند و اجازه دهید استفاده از تسلیحات روسی توسط "مناطق" که هنوز نامی از آنها برده نشده است، تا حد امکان برای آنها و دشمنان ما مخرب باشد و بگذارید «تاسیسات حساس کشورهایی که به کی‌یف سلاح می‌رسانند» در شعله‌های آتش جهنمی بسوزند. آنها با کسانی که آنها را کنترل می کنند می سوزند و ما از حملات موفقیت آمیز آنها با سلاح های خود علیه دشمنان مشترک خود خوشحال خواهیم شد!

کرملین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره نسبت به ادامه تحویل تسلیحات به کی یف هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل ۲۰۲۲، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده است که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به هدف قانونی برای حملات روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha