• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403031711101
  • خبرنگار : 50160

حضور حدود ۲۰۰ داوطلب در اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در زنجان

حضور حدود ۲۰۰ داوطلب در اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: این اولین آزمون اختصاصی معلولان در پی دستور رئیس‌جمهور شهید و به منظور جذب و بکارگیری بیش از ۴۳۰۰ نفر در سراسر کشور و بیش از ۷۵ نفر در استان از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

روح اله خدابنده‌لو امروز (پنج‌شنبه ۱۷ خردادماه) در حاشیه ی برگزاری نخستین آزمون استخدامی خاص افراد دارای معلولیت در سطح استان همزمان با سراسر کشور با بیان اینکه همه شرکت‌کنندگان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، عنوان کرد: این آزمون بزرگترین رویداد اشتغال و کاریابی معلولان و در راستای پیگیری ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تحصیلکرده و دارای مدارک دانشگاهی است که دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی را که از بودجه کشور استفاده می‌کنند، موظف می‌کند تا جهت رفع چالش بیکاری معلولان حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی رسمی، پیمانی و کارگری خود را جهت استخدام این افراد اختصاص دهند.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با جهاددانشگاهی تمهیدات لازم به منظور برگزاری صحیح، سالم و با در نظر گرفتن مناسب سازی مکان آزمون و با همراهی ۲۷منشی یاریگر شامل ۱۲ زن و ۱۵ مرد ویژه توانیابان دارای معلولیت بینایی و جسمی، دو مترجم زبان اشاره ویژه ناشنوایان در نظر گرفته شده است تا این آزمون به بهترین صورت برگزار شود.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد: سازمان بهزیستی در راستای تسهیلگری اشتغال برای افراد دارای معلولیت و نیازمندان تسهیلات ویژه ای چون مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان فاقد محدودیت زمانی تا زمان بازنشستگی و نیازمندان تا ۵ سال، تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک هزینه ارتقای کارایی و.. را پرداخت می‌کند که در این راستا در سال گذشته ۹۸۸ نفر از با دریافت تسهیلات اشتغالزایی صاحب شغل شدند.

او با اشاره به اینکه همه معلولان بین ۱۸ تا ۵۰ سال که توانایی راه‌اندازی کسب و کار و اشتغال‌زایی را داشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خواهند شد، افزود: این سازمان مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی نیز در نظر گرفته است که با استخدام ۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به پرداخت دستمزد (یارانه ارتقای کارایی) توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار، گفت: در سال گذشته بیش از ۸۵۰ میلیون تومان به ۸۱ نفر پرداخت شده است.

خدابنده‌لو تصریح کرد: در سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر ازنیازمندان تحت پوشش از مشوق‌های بیمه‌ای خویش‌فرمایی و کارفرمایی نیازمندان (تثبیتی و جدید) بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha