• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031711065
  • خبرنگار : 50356

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی مطرح کرد:

فعالیت‌های شاخص شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در دولت سیزدهم

فعالیت‌های شاخص شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در دولت سیزدهم

ایسنا/خراسان رضوی مدیرتعاون روستایی خراسان رضوی گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم توجه به فعالیت‌ها و اقدامات در شبکه تعاون روستایی به دلیل نقش تاثیرگذار این بخش بر اقتصاد کشور، به‌ویژه در بخش کشاورزی با رویکرد دقیق‌تر و منسجم‌تری شکل گرفت.

اقتصاد هر کشوری بر پایه بخش دولتی، خصوصی یا تعاونی شکل گرفته و سهم هر بخش در جهان متفاوت است. در برخی از کشورها که اقتصادشان بر پایه تعاونی است، این سهم تا ۲۵ درصد هم می‌رسد، اما بخش تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی و کارآمد در تمام کشورها به‌کار گرفته می‌شود.

در این میان شبکه تعاون روستایی به‌عنوان بزرگترین شبکه مویرگی کشور و یک سازمان مردم‌نهاد از دل جامعه برخاسته و به نوبه خود حائز اهمیت است و می‌تواند به‌واسطه این قدرت اجرایی با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در شبکه تعاون که از بطن مردم و جمع کثیری از بهره‌برداران بخش کشاورزی تشکیل شده است، در جهش تولید و زنجیره‌های آن، فرآوری و بازرگانی محصولات کشاورزی از قبیل جمع‌آوری، نگهداری و خرید تضمینی و  ... نقش بسزایی داشته باشد.

با توجه به اینکه شبکه تعاون روستایی در اقتصاد بخش کشاورزی کشور سهم تاثیرگذاری را پذیرفته و در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی داشته است و خواهد داشت، بهبود عملکرد این بخش در دولت سیزدهم مورد توجه قرار دارد.

 آرش آوان، مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهم فعالیت‌های شاخص شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در دولت سیزدهم اظهار کرد: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم توجه به فعالیت‌ها و اقدامات در شبکه تعاون روستایی به دلیل نقش تاثیرگذار این بخش بر اقتصاد کشور به‌ویژه در بخش کشاورزی با رویکرد دقیق‌تر و منسجم‌تری شکل گرفت.

وی به مسئله خرید تضمینی گندم و نقش آن در حمایت از کشاورزان اشاره و بیان کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۰،  بیش از ۱۱۱ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۳۷۶  کیلوگرم گندم به صورت تضمینی در خراسان رضوی خریداری شده است که این مسئله با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم طی هر سال نیز همراه بوده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به خریدهای توافقی از زمان فعالیت دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۷۸۲  هزار تن خرید توافقی در استان انجام شده است.

آوان درخصوص توزیع آرد و مواد سوختی در شبکه تعاون روستایی استان نیز بیان کرد: طی مدت مذکور بیش از  ۹۱۷ هزار تن آرد و ۳۶۴ هزار تن مواد سوختی در شبکه تعاون روستایی استان و بیش از ۱۴۷ هزار تن اقلام تنظیم بازار در استان، به‌منظور رفاه مردم توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha