رمضان پروانه در حاشیه نشست گفتمان آموزشی تیمهای درس پژوهی منتخب شهرستان کلات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: چرخه پژوهشی ضمن اینکه موجب ارتقای سطح توانمندی معلمان میشود آنها میتوانند با یافتههای جدید دست به تولید و اصلاح روشها بزنند.
وی با تأکید بر اینکه در درس پژوهی به دنبال مسئله محوری و حل مسئله هستیم، خاطرنشان کرد: چرخه پژوهشی برای یاددهی و یادگیری است.
مدیر آموزش و پرورش کلات با اشاره به اینکه بهبود روشها نتیجه پژوهش و تحقیق است پس باید به دنبال روشهای جدیدی باشیم، عنوان کرد: با محتوای قدیمی و سنتی نمیتوانیم یادگیری درستی ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه هرگاه از پژوهش فاصله گرفتهایم توفیقات نیز به درستی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: بدون شک پژوهش در تمامی حوزهها (عمرانی، پرورشی، قرآنی و ...) منجر به اتفاقات خوبی میشود.
پروانه اظهار کرد: پژوهش یک فرد را اغنا میکند تا بتواند به آنچه میخواهد با کنکاش دست یابد. میطلبد از فرصت به دست آمده به بهترین نحو استفاده کرد و با ارتقای سطح دانش خود موجبات رشد دانش آموزان را نیز فراهم آورد.
وی تأکید کرد: در صورتی که آموزش مبتنی بر پژوهش باشد، ضمن ترقی و پیشرفت خود معلمان، دانش آموزان نیز روحیه پژوهشگری و پرسشگری پیدا خواهند کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات درس پژوهی را یک رویکرد ساختارمند در مطالعه، توسعه و بهبود آموزش دانست و گفت: تحقیق و پژوهش تنها ابزاری است که در آموزش و پرورش باعث بهسازی و ایجاد تغییرات در کیفیت و کمیت یادگیری و آموزش به کار گرفته میشود.
وی در پایان با بیان اینکه درس پژوهی یک رویکرد ساختارمند در مطالعه، توسعه و بهبود آموزش است، از زحمات همه کسانی که در طرح و برنامههای آموزشی مشارکت فعال دارد، تقدیر کرد.
انتهای پیام
نظرات