دکتر احمد وحیدی در بازدید از این محور که دچار رانش شده است، اظهار کرد: چند گزینه برای حل مشکل این مسیر مطرح است و بررسیها در مرحله نهایی است و امیدواریم گزارشها تا پایان هفته آینده قطعی شود، البته منابع مالی قابل توجهی برای این ۱۳۰ متر که باید اصلاح شود، نیاز است.
وی افزود: کار سنگینی است که مرتب جاده باید توسط راهداری با این وضعیت حفظ شود تا تردد قطع نشود.
وحیدی ادامه داد: اگر به این نتیجه رسیدند که پل باید احداث شود باید هر چه سریعتر کار انجام و منابع مالی آن نیز تامین شود.
به گزارش ایسنا، رشیدی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی چندی پیش به ایسنا گفت: رانش زمین در محور خندقلوی شهرستان بجنورد به عمق ۴۰ متری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق گمانه زنیهای انجام شده و گزارشی که شرکت مشاور ارائه کرده، مقدار رانش زمین در این محور به عمق ۴۰ متری زیر زمین(به اندازه ساختمان ۱۳ طبقه) رسیده است.
وی افزود: برای حل این مشکل مطالبات خود را از وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما داشتهایم تا به طور جد پیگیر کار باشد.
رشیدی ادامه داد: علاوه بر آن از طریق وزارت کشور و معاونت بحران نیز در حال پیگیری هستیم. در نهایت به این جمعبندی رسیدیم که بر اساس طراحی انجام شده وزارت راه و شهرسازی با اعتبار لازم بررسی کند که چه اقدامی انجام شود چرا که نیاز به رقم اعتباری قابل توجهی است و باید مشاور توجیه اقتصادی را مشخص کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای حل این مشکل انجام یکی از این سه گزینه مطرح است که پلی با دهانه ۱۲۰ متر ساخته شود یا اینکه تعریض محور در جهت شمال انجام و یا اینکه شمعهایی به عمق۴۰ متر زده شود اما گزینه سوم نیاز به اعتبار خیلی زیادی است و خیلی توجیه اقتصادی ندارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: ما از پس پروژههای عمرانی خیلی بزرگ برآمدیم اما این پروژه به علت اینکه زیرزمین است، پروژه بزرگی است و باید یکی از سه گزینه مطرح شده انجام شود.
انتهای پیام
نظرات