• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031710901
  • خبرنگار : 50646

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

معرفی ۳۰ مخرب محیط زیست به مراجع قضایی

معرفی ۳۰ مخرب محیط زیست به مراجع قضایی

ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه عمده برداشت‌های شن و ماسه در حوزه ۵ شهرستان انجام می‌شود، گفت: با هماهنگی یگان اداره کل محیط‌زیست و شهرستان‌ها، حدود ۳۰ پرونده معرفی به دادگاه در حوزه برداشت غیر مجاز شن و ماسه انجام شده است.

رامین زراعتی در گفت‌وگو با ایسنا با افزایش گشت‌های مداوم محیط‌بانان و همچنین اعزام نیروهای کمکی از شهرستان‌های دیگر برای فصل تخم‌ریزی به مصب رودخانه سفیدرود، اظهار کرد: محیط‌بانان و نیروهای اعزامی با بیتوته به صورت شبانه‌روزی برای جلوگیری و برخورد با صید غیر مجاز، ماموریت محیط‌بانان یگان استان به نقاط حساس تخم‌ریزی ماهیان در رودخانه‌های مختلف استان از غرب تا شرق انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده برداشت‌های شن و ماسه در حوزه شهرستان‌های رشت، رودبار، سیاهکل، تالش و آستانه اشرفیه و به طور خاص حوزه رودخانه سفیدرود صورت می‌گیرد، افزود: با هماهنگی یگان اداره کل محیط زیست و شهرستان‌های فوق خصوصا در فصل تخم‌ریزی ماهیان از صدور مجوز جلوگیری و کنترل و نظارت بیشتری در برخورد با برداشت‌های غیرمجاز شده، حدود ۳۰ پرونده معرفی به دادگاه در حوزه برداشت غیرمجاز شن و ماسه انجام شده است.

معرفی ۳۰ مخرب محیط زیست به مراجع قضایی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از بهمن ماه ۱۴۰۲ تا پایان فروردین امسال، گفت: تعداد یک هزار و ۶۰۲ رشته تور آلات، ۷۶۰ رشته تور زیرآبی و ادوات صید غیر مجاز و ۲۲۴ قبض سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

زراعتی درباره جمع‌آوری تورهای سد منجیل، تصریح کرد: این مهم در حوزه استان زنجان و شهر طارم می‌باشد که نیاز به هماهنگی با استان زنجان دارد که چندین مرحله این هماهنگی انجام و در هفته گذشته در عملیاتی مشترک پاکسازی انجام شد.

وی افزود: در حوزه سد منجیل نیاز به همکاری ادارات کل شیلات و آب منطقه‌ای است و با توجه به اینکه در شهرستان رودبار قایق موتوری برای پاکسازی وجود ندارد، به همین دلیل در چند مرحله از شهرستان‌های انزلی و صومعه‌سرا با یدک‌کش قایق موتوری به منجیل انتقال و پس از هماهنگی با ارگان‌های ذی‌ربط پاکسازی انجام شد.

معرفی ۳۰ مخرب محیط زیست به مراجع قضایی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به حمایت‌های دستگاه قضا استان از محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست و گونه‌های جانوری استان انتظار حمایت قضایی از محیط بانان زحمتکش که به صورت شبانه روزی در ماموریت‌ها در مواجهه با متخلفان در حین جمع آوری آلات شکار و صید منجر به درگیری و آسیب مأمورین می‌شود بیش از گذشته نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha