• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031710888
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

وعده‌هایی که بر زمین نماند

وعده‌هایی که بر زمین نماند

ایسنا/سیستان و بلوچستان وعده‌ هایی که روی زمین نماند؛ بلکه به عنوان اثری ماندگار از رئیس جمهور شهید در استان سیستان و بلوچستان به یادگار ماند.

بهره‌برداری از طرح جامع آبرسانی برای تضمین پایداری آب آشامیدنی زاهدان و سیستان در کمتر از ۸ ماه یکی از وعده های رئیس جمهور شهید در استان بود که امروز به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان در آستانه بهره‌برداری از طرح‌های مهم آبی سیستان و بلوچستان، همت دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های آبرسانی و رفع محرومیت‌ در این استان را بی‌سابقه دانست.

کرمی در گفت وگو با ایسنا- رونق اشتغال، کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های تامین آب شرب در نقاط شهری و روستایی سیستان و بلوچستان را رویکرد دولت مردمی عنوان و بیان کرد: اجرای طرح‌های کلان در سه مرحله از جمله‌ تأمین آب شهرهای سیستان و زاهدان، انتقال آب از مرزهای شرقی به زاهدان (تهلاب)، انتقال آب از دریای عمان، و جهاد آبرسانی به یک هزار و ۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان از جمله گام‌های مهم و بزرگی است که در این مسیر برداشته شد.

وی، احداث سدها و واگذاری پساب تصفیه‌خانه فاضلاب زابل به صنعت را از دیگر اقدامات اساسی و مهم دولت رئیس‌جمهور شهید برشمرد که در ۳۳ ماه فعالیت به سرانجام رسید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: در استان سیستان و بلوچستان ۳ طرح شاخص معدن و صنایع معدنی و توریسم درمانی با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری خواهد رسید.

بتول دانش شهرکی افزود: با توجه ویژه دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور شهید به موضوع سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و بویژه توریسم درمانی و صنایع معدنی با هدف جلوگیری از خام فروشی، ۳ طرح بزرگ و شاخص درمانی و صنایع معدنی با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در استان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان یکی از این طرح‌ها را بیمارستان فوق تخصصی پارس طب عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف دسترسی آسان مردم استان و استان‌های همجوار به خدمات فوق تخصصی پزشکی و جذب توریسم در این حوزه با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان در شهرستان زاهدان به بهره برداری خواهد رسید.

دانش شهرکی، به جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی از استان اشاره کرد و افزود: ۲ طرح معدن و صنایع معدنی در حوزه ی طلا و مس نیز با مجموع سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان در طی این سفر به بهره برداری می‌رسد.

وی میزان سرمایه گذاری در کارخانه استحصال طلا حوزه ی شهرستان تفتان را ۲۵۰۰ میلیارد تومان و تولید کاتد مس در منطقه اومار شهرستان نیمروز را ۱۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ۲۱ طرح شاخص سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله، صنعت، معدن، کشاورزی و شیلات و دام و طیور، گردشگری و توریسم سلامت با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان در استان و با توجه ویژه دولت سیزدهم در حال اجراست.

دانش شهرکی گفت: ۲۸ طرح آب و برق در سیستان و بلوچستان نیز با حضور هیات دولت و ‌علی‌اکبر محرابیان‌ وزیر نیرو در این استان افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: چهار پروژه طرح تامین آب زاهدان و سیستان از سه راهی دشتک به منظور رفع مشکل تامین آب آشامیدنی این مناطق، آبرسانی و رفع تنش آبی از ۷۵ روستا در قالب جهاد آبرسانی و تصفیه‌خانه مجتمع ۳۱۵ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب، ایستگاه پمپاژ شماره B فاضلاب شهر چابهار و توسعه شبکه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ شماره D فاضلاب شهر کنارک و توسعه شبکه فاضلاب به بهره برداری می رسد.

دانش شهرکی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان آبگیری سد مخزنی «شهری‌کور» جهت مصارف کشاورزی و افتتاح طرح آبرسانی اضطراری از سد کهیر به ۴۰ روستای پایین دست و طرح آبرسانی به شهرهیدوچ از سد ماشکید علیا و ایستگاه پمپاژ ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای به همراه اجرای حدود ۲۰ کیلومتر خط لوله جهت آبرسانی از آب شیرین کن هامون هیرمند به منطقه سیستان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم صنعت آب، نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی مپنا موسوم به میل نادر و نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان( واحدهای گازی زاهدان ۱ الی ۳) در دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ پروژه مربوط به شرکت برق منطقه‌ای استان از جمله احداث خطوط اسپکه- نیکشهر(قطعه دوم) و خاش به خاش ۲، افزایش ظرفیت پست‌های چاه کیچی،سراوان، دامن، سرباز، جالق، چابهار۲۳۰، جبرآباد، میل نادر، زابل ۱، زابل ۲، کهیر، نیروگاه گازی زاهدان افتتاح می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha