• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031610829
  • خبرنگار : 71661

تحصن حامیان فلسطین در دفتر رئیس استنفورد / ۱۳ دانشجو بازداشت شدند

تحصن حامیان فلسطین در دفتر رئیس استنفورد / ۱۳ دانشجو بازداشت شدند
تصویر رئیس دانشگاه استنفورد در تظاهرات دانشجویان (عکس آرشیوی است)

حامیان فلسطین در دانشگاه استنفورد آمریکا که در اعتراض به حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی، دفتر رئیس این دانشگاه را تحت کنترل در آورده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان حامی فلسطین امروز دفتر رئیس دانشگاه استنفورد را برای ساعاتی به کنترل خود درآورده و شعارهایی در حمایت از فلسطین سر دادند، اما کمی بعد بازداشت شدند.

به گزارش شبکه خبری «ان.بی.سی» در تازه‌ترین اقدام دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین، ده‌ها دانشجو و فارغ‌التحصیل حامی فلسطین در دانشگاه استنفورد در ساعت ۵:۳۰ صبح به‌وقت محلی وارد دفتر «ریچارد سلر» رئیس این دانشگاه شده و دفتر او را قرق کردند.

آن‌ها که خواستار قطع حمایت‌های دانشگاه خود و دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایت‌هایش در غزه بودند، اعلام کردند تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده نشود، از آنجا خارج نخواهند شد.

حدود سه ساعت بعد، با مداخله پلیس دانشگاه و مقامات انتظامی شهر «سانتا کلارا» دانشجویان بازداشت شدند و سخنگوی این دانشگاه در این باره گفت: «امروز صبح گروهی از افراد به طور غیرقانونی وارد ساختمان ۱۰ شدند، که دفترهای رئیس و معاون دانشگاه در آنجا قرار دارد. نیروهای اجرایی ۱۳ نفر را دستگیر کرده‌اند و ساختمان پاک‌سازی شده است.»

دانشجویان معترض در استنفورد خواستار آن هستند که این دانشگاه تمامی ارتباطات مالی خود را با شرکت‌هایی که با حمایت‌های مادی و تدارکاتی خود از حملات جاری رژیم صهیونیستی به غزه حمایت می‌کنند، قطع کند.

علاوه بر استنفورد، دانشجویان در دیگر دانشگاه‌های سراسر آمریکا هم در ماه‌های گذشته اعتراضات دانشگاهی برگزار کرده و خواستار آن شده‌اند که دانشگاه‌های آمریکا از هرگونه سرمایه‌گذاری که به نحوی جنایات صهیونیست‌ها را در غزه تسهیل می‌کند، خارج شوند.

ایالات متحده از دیرباز حامی اصلی رژیم صهیونیستی بوده و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً لایحه اختصاص بودجه ۱۵ میلیارددلاری به این رژیم را امضا کرد. بااین‌حال، رژیم صهیونیستی با جنایات خود در غزه در چشم بسیاری از آمریکایی‌ها منفور شده و شهروندان این کشور از بایدن خواسته‌اند حمایت از این رژیم را متوقف کند.

با این‌حال، مقامات آمریکایی همچنان به حمایت خود از جنایات صهیونیست‌ها ادامه می‌دهند. در اوایل هفته جاری، رهبران کنگره آمریکا در نامه‌ای به‌صورت رسمی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر دعوت کردند تا در کنگره ایالات متحده سخنرانی کند. آن‌ها در این نامه که کمتر از یک هفته بعد از جنایات صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان رفح نوشته شده، از نتانیاهو خواسته‌اند دیدگاه‌های خود را درباره «دفاع از دموکراسی» و راه‌های دستیابی به صلح پایدار در منطقه ارائه کند!

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح در غزه طی هفته گذشته، دست‌کم ۴۵ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند. تصاویر تلخ این حمله و آتشی که در میان چادرهای آوارگان فلسطینی به راه افتاد به‌سرعت در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و رژیم اشغالگر شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت؛ اما این رژیم ۲ روز بعد حمله‌ای مجدد به اردوگاه آوارگان رفح ترتیب داد که در آن حمله نیز ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیدند.

تحصن حامیان فلسطین در دفتر رئیس استنفورد / ۱۳ دانشجو بازداشت شدند
تجمع امروز دانشجویان حامی فلسطین در استنفورد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha