• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031610803
  • خبرنگار : 50549

پایان رقابت‌ها در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پایان رقابت‌ها در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پایان رقابت بیش از ۵۷ هزار نفر در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی و معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره خبر داد.

جواد باقری امروز (۱۶ خرداد ماه) در اختتامیه این دوره از جشنواره، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره، شرکت‌کنندگان در هشت بخش و ۷۱ رشته حضور داشتند که افزایش حضور شرکت‌کنندگان نسبت به دوره‌های قبل حاکی از فراگیرتر شدن رویدادهای قرآنی در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تابعه است.

وی بیان کرد: در جشنواره امسال با هدف افزایش سفره قرآن و عترت در خانواده بزرگ نظام سلامت، تعداد بخش‌ها و رشته‌ها را افزایش دادیم.

باقری ادامه داد: در حاشیه برگزاری جشنواره، چند گروه از استادان و شرکت‌کنندگان مسابقات با مادر شهید آیت‌الله رئیسی دیدار و گفت‌وگو کردند. زیارت حرم علی بن موسی الرضا (ع) و استفاده از فضای معنوی حرم مطهر، استفاده از برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، سرکشی از خانواده‌های شهدای شاخص مشهد و برگزاری پاتوق‌های شبانه قرآنی با حضور اساتید قرآنی از جمله برنامه‌هایی بود که به برگزاری این جشنواره رونق خاصی بخشید.

رشد ۳۰ درصدی خانواده جامعه سلامت در جشنواره قرآن و عترت

وی با اشاره به اینکه جامعیت‌پذیری مخاطب و تنوع‌پذیری رشته‌ها، دو هدف مهمی بود که در برگزاری این دوره از جشنواره مسابقات قرآن و عترت به‌طور جدی دنبال شد، گفت: تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته در افزایش دو بخش و به‌دنبال آن، اضافه شدن رشته‌ها از ۵۳ رشته به ۷۱ رشته بود. همچنین ۷۱ هزار نفررشته نیز به ۹۱ هزار نفررشته رسیدند که رشد ۳۰ درصدی در این حوزه داشته است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: امسال ۹۰ هزار و ۱۸۲ نفررشته در هشت بخش و ۷۱ رشته شرکت کردند که مجموع آنها ۵۷ هزار و ۷۶ نفر است. این گروه‌های شرکت‌کننده شامل ۲۹۸۰ نفر در بخش اساتید، ۱۲ هزار و ۸۰۲ نفر در بخش دانشجویی و ۴۱ هزار و ۲۹۴ نفر در بخش کارمندان بوده است.

باقری اظهار کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این رویداد قرآنی، ۹۱۰۳ نفر در بخش ویژه، ۲۱۴ نفر در بخش تواشیح، ۱۰ هزار و یک نفر در بخش هنری، ۴۵ هزار و ۲۶۳ نفر در بخش معارفی، ۱۹۶۸ نفر در بخش فناوری، ۴۶۱۵ نفر در بخش پژوهشی، ۳۸۰۱ نفر در بخش ادبی و ۱۵ هزار و ۲۱۷ نفر در بخش آوایی بودند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راهیابی نفرات برگزیده این جشنواره به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کل کشور خبر داد و افزود: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کل کشور با حضور برگزیدگان دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، جامع علمی و کاربردی، فنی و حرفه‌ای و علوم و معارف قرآن کریم، مرداد ماه امسال به میزبانی وزارت بهداشت در شهر تبریز برگزار می‌شود.

وی وجه تمایز جشنواره بیست و هشتم را اضافه شدن بخش بین‌الملل و حضور دانشجویان غیر ایرانی دانست و گفت: برگزاری بیست و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اولین بار با حضور ۵۰ دانشجوی غیرایرانی از ۳۰ کشور جهان همراه بود.

بیست و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور محسوب می‌شود، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ششم خرداد آغاز شد و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha