• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031610662
  • خبرنگار : 30147

 رئیس اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی نیشابور زیرکشت محصول ذرت علوفه‌ای و خوشه‌ای است

بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی نیشابور زیرکشت محصول ذرت علوفه‌ای و خوشه‌ای است

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور زیرکشت محصول ذرت علوفه‌ای و خوشه‌ای است.

ابراهیم صاحب‌کاری ۱۶ خرداد در کارگاه آموزشی کاشت و داشت ذرت که به منظور افزایش آگاهی و به روز رسانی اطلاعات علمی بهره‌برداران بخش‌های کشاورزی در راستای افزایش تولید و کاهش هزینه‌های آن برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به توسعه‌ بالای دامداری‌ها در شهرستان، کشت ذرت در این شهرستان سابقه دیرینه دارد و هرساله چند هزار هکتار به این کشت اختصاص داده می‌شود.

 وی با بیان اینکه کشت ذرت در قالب دو الگوی خوشه‌ای و دانه‌ای به صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود، گفت: اینکه چه رقمی از ذرت کشت شود و بیشترین عملکرد را داشته باشد بسیار مهم است.

رئیس اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این موضوع بستگی به آب، خاک و اقلیم منطقه دارد، اظهار کرد: هر منطقه اقلیم خاص خود را دارد و باید برای بذور مختلف، تاریخ مناسبی تعیین شود.

وی با بیان اینکه ذرت گیاهی حساس به دمای پایین است که اگر زودتر از موعد کشت شود بوته‌ها با سرما مواجه می‌شوند، عنوان کرد: بذر ذرت نسبت به برخی گیاهان زراعی درشت‌تر و عمق کاشت آن ۳ تا ۵ سانتی‌متر است.

صاحب‌کاری میزان بذر مصرفی برای هر هکتار را ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: گیاه ذرت به‌صورت نشتی و یا سیستم‌های تحت‌فشار تیپ و بارانی کلاسیک آبیاری می‌شود.

وی مراقبت‌های گیاه‌پزشکی مانند ضدعفونی بذر ذرت، محافظت از ریشه و طوقه، کنترل آفات مکنده، کنترل آفات ساقه خوار و برگ‌خوار را از نکات مهم مرحله داشت این گیاه دانست و ادامه داد: شهرستان نیشابور ۲۸۵۰ هکتار از سطح اراضی کشاورزی خود را به محصول ذرت علوفه‌ای و خوشه‌ای اختصاص داده است.

این کارگاه با حضور ۳۸ نفر از بهره‌برداران در شهرستان نیشابور برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha