• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031610625
  • خبرنگار : 71588

العربی: تل‌آویو از مهمات ساخت آمریکا برای کشتار رفح استفاده کرد

العربی: تل‌آویو از مهمات ساخت آمریکا برای کشتار رفح استفاده کرد

نتایج تحقیقات واحد پژوهشی شبکه خبری العربی هم فاش کرد که رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی در جنایت کشتار علیه اردوگاه آوارگان «السلام کویتی» در رفح استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، در مقابل دیدگان تمام جهانیان و پس از گذشت حدود ۵۰ ساعت از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف حمله نظامی صهیونیست‌ها به شهر «رفح» واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی مرتکب کشتار در حق آوارگان فلسطینی در غرب این شهر شدند؛ منطقه‌ای که به ادعای آنها «امن» و جزو مناطق بشردوستانه بود.

در جزئیات این کشتار، اشغالگران بیش از هفت موشک و بمب غول پیکر و سنگین به سمت چادرهای آوارگان در شمال غربی رفح پرتاب کردند که منجر به آتش‌سوزی در چادرها شد و درنتیجه آن ۴۵ تن شهید و ده‌ها تن مجروح شدند.

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌ غرب شهر رفح، در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در این جنایت تا بیش از ۴۵ فلسطینی، شهید و زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز پیشتر اعلام کرده بود که هیچ بیمارستانی در رفح (جنوب) وجود ندارد که بتواند قربانیان «کشتار صهیونیست‌ها» علیه آوارگان غرب این شهر را در خود جای دهد. هلال احمر فلسطین تاکید کرد که بمباران رژیم صهیونیستی منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم در منطقه‌ای امن در نزدیکی شهر رفح شده است.

پایان دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگوئه خواهان الحاق به این پرونده شدند. در این جنگ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار نفر از فلسطینیان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

این جنایات هولناک در شرایطی رخ می‌دهد که شبکه خبری «سی‌ان‌ان» هم پس از بررسی تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از حمله یکشنبه ۲۶ مه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گزارش داد، مهمات ساخت آمریکا در جنایت شامگاه یک‌شنبه اسرائیل مورد استفاده قرار گرفت.

در ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی که سی‌ان‌ان با تطبیق جزئیات، از جمله تابلوی ورودی اردوگاه و کاشی‌های روی زمین، آن را در همان صحنه قرار داده است، دم یک بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) ساخت ایالات متحده قابل مشاهده است. این اردوگاه همچنین با نام «اردوگاه صلح کویت ۱» شناخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha