• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403031610533
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تاکید بر بی‌طرف دولت در انتخابات و ادامه راه خدمت از سوی دولتمردان

تاکید بر بی‌طرف دولت  در انتخابات و ادامه راه خدمت از سوی دولتمردان

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۱۶خرداد ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌ آنها پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در بخشی از اظهارات خود در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه به عنوان یاران رئیس جمهور شهید، برای حفظ میراث ایشان باید در دو عرصه تلاش کنیم، اظهارکرد: عرصه اول برگزاری سالم، امن و مشارکتی انتخابات و عرصه بعدی تداوم فعالیت‌های دولت به شکل جهادی و بدون هیچ‌گونه خلل و کندی است.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای جواد اوجی وزیر نفت، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه،‌ احمد وحیدی وزیر کشور، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور،‌ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،‌ صولت مرتضوی وزیر کار، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی،‌ میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی،‌ پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را می توانید در لینک های زیر بخوانید

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

مخبر به زودی پروژه‌های گازرسانی به سیستان و بلوچستان را افتتاح می‌کند

جواد اوجی وزیر نفت از افتتاح قریب الوقوع پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از سوی سرپرست ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تعداد زیادی از نیروگاه‌ها و صنایع و منازل مردم در شهرستان‌ها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان در این دولت به شبکه سراسری گازرسانی کشور متصل شده است و به زودی توسط جناب مخبر آنها را افتتاح خواهیم کرد. این اتفاق بزرگ در هیچ دولتی نیفتاده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آخرین خبر رئیس سازمان محیط زیست از حقابه هیرمند

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست با اعلام اینکه یک قسمت از حقابه هیرمند رهاسازی شده است، افزود: بقیه رهاسازی اگر بارش‌ها به همین روال ادامه داشته باشد اتفاق خواهد افتاد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

۱۵ تیر زمان مرحله دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است

احمد وحیدی وزیر کشور هشتم تیر ۱۴۰۳ را پایان فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: اگر به هر دلیل نتیجه انتخابات در مرحله اول انتخابات روشن نشود، مرحله دوم انتخابات یک هفته بعد در تاریخ ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

درخواست چین برای تمدید نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه ملی پکن‌

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد که خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد.

وی همچنین افزود: شش ماه قبل مصوبه ای داشتیم برای برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه ملی پکن‌، این نمایشگاه با استقبال زیادی مواجه شد و چین از ما درخواست کرد که شش ماه دیگر تمدید کنیم تا در نمایشگاه بزرگ شانگهای هم شرکت کنیم که امروز این موضوع در هیئت وزیران تصویب شد. این نمایشگاه 23 خرداد در شانگهای آغاز می شود و از من هم برای حضور در آن دعوت شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دولت باید در انتخابات بی طرف باشد

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری درباره موضع دولت در انتخابت ریاست جمهوری، با یادآوری اینکه کارکنان دولت مطابق قانون انتخابات ریاست جمهوری نباید از جایگاه خود علیه یا له کاندیدایی اقدامی انجام دهند و از امکانات دولتی به نفع کاندیدایی استفاده کنند، تاکید کرد که دولت باید در انتخابات بی طرف باشد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

مهمترین مسیر پیشرفت «حکمرانی دانش‌بنیان» است

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه حکمرانی دانش‌بنیان مهمترین مسیر پیشرفت در کشور است،‌ توضیح داد:  موضوعی که همه جا نیاز داریم این است که راهکارهای نوآورانه، هوشمندانه و دقیق طراحی کنیم. نخبگان همه جای دنیا محور مسائل کشورند. سوای بحث منابع معتقدم حکمرانی دانش‌بنیان مهمترین مسیر پیشرفت در کشور است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

بسیاری از داوطلبان کاندیداتوری بر تداوم مسیر خدمت تاکید دارند

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در طول این سه سال مسیری برای خدمت پایه گذاری کردند، افزود: بسیاری از کسانی که برای انتخابات آمدند بر تداوم مسیر خدمت تاکید دارند که این خوشحال کننده است و نشان می‌دهد شهید عزیز ما مسیر نورانی را ریل گذاری کرده است و بسیاری از داوطلبان تلاش می‌کنند در ظاهر در این مسیر خود را نشان دهند، ولی امیدوارم اخلاق رعایت شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

هیات وزیران سه مصوبه زیست محیطی داشت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب سه مصوبه زیست محیطی در جلسه امرزو هیئت دولت خبر داد.

وی توضیح داد: هیات دولت به سازمان محیط زیست مجوز مذاکرات برای پیش‌امضای موافقتنامه در حوزه محیط زیست با دولت‌های عضو سازمان شانگهای را صادر کرد. هیات وزیران همچنین با ارسال لایحه‌ای به مجلس برای کاهش پسماندهای پلاستیکی و مواد زیان‌بخش نیز موافقت کرد. مصوبه سوم دولت درباره پذیرش پروتکل الحاقی مونترال برای کنترل مواد کاهنده لایه اوزون و ارسال آن به مجلس است. این مصوبات هدیه دولت به دوستداران محیط زیست  است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اجازه دهند آژانس نقش فنی و تخصصی خود را ادامه دهد

علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجهدر پاسخ به پرسشی درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصریح کرد: آژانس یک نهاد فنی است و انتظار می‌رود همه کشورها از جمله کشورهای عضو شورای حکام براساس رویکرد فنی آژانس رفتار کنند. رویکرد غیرسازنده برخی از کشورهای عضو در زمینه استفاده از ظرفیت آژانس در مسیر اهداف سیاسی، قطعاً به ضرر هویت آژانس و نقش‌آفرینی آن و نیز نقش تخصصی‌اش خواهد بود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آزمون‌های استخدامی سر وقت خود برگزار خواهد شد

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامیتاکید کرد: تغییری در آزمون‌های استخدامی نخواهیم داشت و هیچ کاری در حوزه اداری و استخدمی را متوقف نمی کنیم. این آزمون‌ها سر وقت خود برگزار خواهد شد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

صداوسیما برای انتخابات تقریباً آماده است

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه رسانه ملی هم مثل بقیه دستگاه‌های درگیر در حوزه انتخابات با یک شرایط پیش‌بینی نشده مواجه شد، افزود: با همت و جدیت همکاران ما در صداوسیما، تقریباً تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری مناظره‌ها و دیگر برنامه‌های انتخاباتی آماده شده اما طبیعتاً تا قبل از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان هیچکدام از این پیش‌بینی‌ها قطعی نیست.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

راهکار خزعلی برای جلوگیری از بداخلاقی‌های انتخاباتی

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوریدرباره لزوم رعایت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، اظهار کرد: اگر تقید نامزدهای انتخابات به دین و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما بیشتر انجام شود، شاهد برخی بداخلاقی‌ها که در برخی دوره‌های انتخابات انجام شده، نخواهیم بود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آمده‌ام که بمانم

سید صولت مرتصوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از عزم خود برای ماندن در مسیر رقابت های انتخاباتی تا آخر کار خبر داد و گفت: تا آخر انتخابات می‌مانم. آمده‌ام که بمانم. مگر آمده‌ام به نفع کسی کنار بروم؟

وی همچنین گفت: مرحله اول کالابرگ اجرا شد و در حال پیگیری برای تامین منابع برای اجرای مراحل بعدی هستیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

رای می‌آورم

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اعلام اینکه در صورت تائید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مرخصی می‌گیرد، در پاسخ به این پرسش که اگر در انتخابات رای نیاورید به شهرداری تهران بازمی گردید، تصریح کرد: باید همین بشود، ولی رای می آورم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

امیدوارم شایسته‌ترین فرد انتخاب شود

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنده خودم را متعلق به جبهه انقلاب می‌دانم و از هر تصمیمی که مجموعه جبهه انقلاب به آن برسد، تبعیت می‌کنم، ابراز امیدواری کرد که رقابت انتخاباتی به احسن وجه اتفاق بیفتد و شایسته‌ترین فرد انتخاب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha