• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403031610381
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا:

وزارت نیرو نگاه حمایتی به بازیابی توان نیروگاهی در مازندران دارد

وزارت نیرو نگاه حمایتی به بازیابی توان نیروگاهی در مازندران دارد

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اشاره به قدمت بهره برداری از واحدهای نیروگاه نکا گفت: واحدهای نیروگاهی برای دوره ۳۰ ساله طراحی می‌شوند، لذا بدلیل گذشت ۴۵ سال از عمر واحدها و فرسودگی گسترده تجهیزات، توان تولید واحدها کاهش یافته که بازیابی آن مستلزم بازسازی و نوسازی است و با توجه به هزینه به مراتب نازلتر، بازیابی توان نیروگاه در مقایسه با ساخت نیروگاه جدید، لازم است که وزارت نیرو نگاه حمایتی ویژه‌تری به این موضوع داشته باشد.

نوراله ادبی فیروزجائی امروز در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری مازندران از شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی نکا از بالا بودن شدت مصرف انرژی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی صنعت برق یاد کرد و گفت: به گواه آمار مصرف برق کشور ما در مقایسه با استاندارد جهانی بسیار بالاست و در صورت مدیریت نشدن مصرف بویژه در فصل تابستان همچنان با ناترازی تولید و مصرف مواجه خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه برق با هزینه بالا و سختی زیادی تولید و به آسانی مصرف می‌شود، افزود: در ۸ ماهه گذشته در راستای ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی و عبور از پیک مصرف تابستان با تلاش شبانه روزی همکاران ۱۴ برنامه تعمیراتی در واحدها به اجرا درآمد.

 مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهیدسلیمی نیز ضمن قدردانی از خدمات کارکنان نیروگاه نکا برای پایداری تولید و حفظ آمادگی واحدها گفت: ثمره شیرین تولید برق به آسایش و رفاه مردم منتهی می‌شود که محصول تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارکنان این صنعت فاخر است. 

محمدرضا عابدی در ادامه با اشاره به ناترازی ۲ هزار و ۷۰۰ مگاواتی تولید و تقاضای مصرف استان‌های مازندران و گلستان در تابستان افزود: در زمان پیک مصرف تابستان مصرف برق مازندران بویژه در مناطق غرب بدلیل مهمانپذیر بودن به شدت افزایش می‌یابد و با توجه به ثبت رکورد ۵۲۰۰ مگاواتی سال گذشته و روند افزایشی تقاضا در سال‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود که امسال این عدد به ۵۷۰۰ مگاوات برسد.

وی ادامه داد: در سال‌های آتی بخشی از این ناترازی با اجرای طرح توسعه نیروگاه نکا و رفع مشکل خط انتقال نیروگاه کاسپین نوشهر تأمین می‌شود ولی کافی نیست؛ برای فائق آمدن بر مشکل باید راهکاری دیگری مثل اجرای طرح خود تأمینی و نصب نیروگاه‌های مقیاس کوچک در شهرک‌های غرب استان اجرا شود. 

مدیرکل دادگستری استان مازندران نیز با قدردانی از زحمات شبانه روزی کارکنان نیروگاه نکا و تأکید بر تولید و تأمین پایدار انرژی برق، گفت: امروزه زندگی مردم به شدت به برق وابسته است و به همین دلیل تقاضای مصرف هم به شدت رو به افزایش است.

عباس پوریانی افزود: هرگونه کمبود، اختلال و نوسان در تولید برق برای شهروندان و بویژه شرکت‌های تولیدی مشکل و خسارت ایجاد می‌کند، لذا انتظار داریم که متولیان امر به موازات تلاش برای تولید برق، اهتمام بیشتری هم به بروزرسانی تجهیزات و بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید داشته باشند تا برق با هزینه کمتری تولید شود.

رئیس کل دادگستری مازندران استفاده از سوخت گاز برای واحدهای بخار نیروگاه را یکی از راهکارهای قابل توجه در راستای کاهش میزان آلایندگی و خسارات دانست و گفت: نیاز است مدیران دولتی در استان به این مساله ورود کنند تا مشکلات مردم قدری مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha