• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031610366
  • خبرنگار : 71415

برنامه انگلیس برای ارسال انبوه پهپادها به اوکراین

برنامه انگلیس برای ارسال انبوه پهپادها به اوکراین

بر اساس گزارش روزنامه «تلگراف»، انگلیس در راستای تداوم و تشدید پشتیبانی تسلیحاتی از اوکراین به دنبال اجرای برنامه ارسال ۱۰۰۰ پهپاد با دوربین نمای اول شخص به این کشور در قالب یک ائتلاف بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت در وب‌سایت دولت لندن آگهی یک مناقصه منتشر و در آن از تولیدکنندگان صنعتی دعوت شده تا پیشنهاداتشان در زمینه عرضه پهپادها و تجهیزاتی با قابلیت ضمیمه ساختن مهمات ضدزره به آنها را ارائه کنند.

در این مناقصه به ارزش ۳۰۰ هزار پوند درخواست تولید ۱۵ دسته ۲۰ تایی از «پهپادهای کوادکوپتر با دوربین دید اول شخص» مطرح شده است.

اخیرا اوکراین به دنبال وخامت وضعیت ارتش این کشور در میدان جنگ و مواجهه با کمبود شدید سرباز، هر چه بیشتر به حملات پهپادی علیه روسیه روی آورده است. ارتش اوکراین حتی پهپادهای تجاری همچون مدل‌های چینی DJI Mavic را نیز تغییر کاربری داده تا با استفاده از آنها به سمت اهداف، آر.پی.جی و نارنجک شلیک کند.

به نوشته تلگراف، پهپادها با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ پوند تسلیحاتی مقرون به صرفه هستند که می‌توان با آنها تسلیحات چند میلیون پوندی نظیر تانک‌ها و هلی‌کوپترها را از بین برد.

در آگهی متشر شده در وب‌سایت دولت انگلیس ذکر شده است: «پهپادها باید بتوانند بمب‌های مختلفی را بسته به اندازه پیشران آنها حمل کنند.»

در این گزارش آمده است در ادامه این روند، تست‌های اولیه تا اواسط ماه اوت انجام شده و در آینده با شرکت‌کنندگانی که تایید شوند، قرارداد تولید «حدودا ۱۰۰۰ پهپاد در ماه» بسته خواهد شد.

ماه فوریه گذشته، بریتانیا و لتونی از تشکیل آنچه «ائتلاف توانمندی پهپادی برای اوکراین» خواندند، خبر دادند، به این بهانه که از آن برای ارسال پهپادها به خطوط مقدم جنگ اوکراین استفاده کنند.

«آندریس اسپرودز» وزیر دفاع لتونی در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «ما به همراه انگلیس و در چارچوب ائتلاف پهپادی صنایع را به رقابت گرفته‌ایم تا پهپادهای اف.پی.وی را به اوکراین عرضه کنیم.»

به نوشته او در قالب این ائتلاف، شرکت‌های تولیدکننده غربی به کار گرفته خواهند شد تا اوکراین پهپادهای بیشتری «برای هدف گرفتن خودروهای زرهی، مواضع و کشتی‌های دشمن با مهمات انفجاری» دریافت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha