• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031610321
  • خبرنگار : 71516

یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و مقابله مقاومت با آنها

یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و مقابله مقاومت با آنها

نیروهای مقاومت فلسطین با یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطقی از کرانه باختری مقابله کردند.

به گزارش ایسنا، گردان جنین وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اعلام کرد: مبارزان مقاومت با نیروهای اشغالگر در شهر جنین و اردوگاه آن با گلوله و بمب مقابله کردند.

طبق گزارش خبرگزاری معا، نیروهای رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه ایست بازرسی «بیت فوریک» در شرق نابلس را بستند و مانع عبور شهروندان شدند.

به گفته هلال احمر فلسطین یک دختر بچه فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورش این نیروها به شهر جنین زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی به تعدادی از محله‌های شهر جنین در شمال کرانه باختری یورش برد. همچنین درگیری‌های شدیدی میان اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در تعدادی از محله‌های شهر جنین رخ داد.

این نیروها به شهرک «کفردان» در شهرستان جنین یورش بردند و چهار فلسطینی از جمله یک وکیل را بازداشت کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین اقدام به تخریب زیرساخت این شهرک کردند.

شاهدان عینی گفتند درگیری‌های مسلحانه‌ای بین اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی که به همراه یک بولدوزر نظامی به شهرک «برقین» در غرب شهر جنین یورش برده بودند، رخ داد.

به گفته منابع، نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورش به شهر رام‌الله ۵۰ فلسطینی را بازداشت کردند. این نیروها به تعدادی از منازل فلسطینی در روستای «المغیر» در شمال شهر رام‌الله یورش بردند.

در استان نابلس هم نیروهای رژیم صهیونیستی به چندین منطقه و محله در این شهر یورش بردند.

همچنین درگیری‌هایی بین جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از یورش به اردوگاه آوارگان «الفوار» در جنوب شهر الخلیل رخ داد. نیروهای اشغالگر همچنین به شهرک «بیت امر» در شمال شهر الخلیل یورش بردند و همچنین اردوگاه عقبه جبر در شهرستان اریحا هم از یورش صهیونیست‌ها در امان نماند.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات خود را در کرانه باختری افزایش داده که صدها شهید و هزاران مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha