• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403031610265
  • خبرنگار : 71129

ناگاساکی، سفیر رژیم صهیونیستی را برای مراسم صلح دعوت نکرد

ناگاساکی، سفیر رژیم صهیونیستی را برای مراسم صلح دعوت نکرد
شهردار ناگاساکی

مسئولان شهری ناگاساکی با بیان اینکه هنوز سفیر رژیم صهیونیستی در توکیو برای شرکت در مراسم سالانه صلح این شهر دعوت نشده‌، گفتند نامه‌ای را با مضمون آتش‌بس در غزه به سفارت مذکور ارسال کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ناگاساکی واقع در جنوب ژاپن در ۹ اوت میزبان مقام‌هایی از جهان برای بزرگداشت حمله اتمی آمریکا در ۱۹۴۵ است که ۷۴ هزار کشته بر جای گذاشت.

مراسم امسال در شرایطی برگزار خواهد شد که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را از هشت ماه پیش و در پی عملیات فلسطینی طوفان الاقصی آغاز کرده و جان بیش از ۳۶ هزار فلسطینی را گرفته است.

به دنبال این تحولات «شیرو سوزوکی» شهردار ناگاساکی اعلام کرد: «تا به امروز از اسرائیل برای شرکت در این مراسم دعوتی صورت نگرفته است. ما ارسال دعوت نامه را به تعویق انداخته‌ایم.»

سوزوکی گفت، نگرانی از برگزاری اعتراضات در جریان برگزاری مراسم هم یکی از دلایل عدم دعوت از رژیم صهیونیستی است.

شهردار ناگاساکی افزود: «با توجه به اوضاع جدی بشری در غزه و باور عموم در جامعه بین‌الملل، نگرانی از بروز وقایعی ناخواسته در جریان بزرگداشت بمباران اتمی وجود دارد. همینطور چون وضعیت اوکراین نیز تغییر نکرده، ما از روسیه یا بلاروس هم دعوت نمی‌کنیم.»

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های شهری ناگاساکی همچنین اعلام کردند هیات فلسطین برای شرکت در مراسم ۹ اوت دعوت شده است. شیرو سوزوکی همچنین گفت نامه‌ای از سوی مقام‌های شهری به سفارت رژیم صهیونیستی ارسال شده که در آن از مقام‌های این رژیم خواسته شده تا فورا آتش‌بس در غزه را برقرار کنند.

در این میان، هیروشیما که دیگر قربانی بمباران اتمی آمریکا در ۱۹۴۵ است، از مقامات تل‌آویو برای شرکت در مراسم این شهر دعوت کرده اما نامه‌ای هم به سفارت رژیم صهیونیستی در توکیو ارسال کرده و خواستار آتش‌بس هرچه سریع‌تر و یافتن راه‌حلی از طریق گفت‌وگو شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha