• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403031509894
  • خبرنگار : 50006

جانشین فرمانده سپاه عاشورا:

نقش مردم منطقه ارسباران در دوران جنگ تحمیلی بسیار حائز اهمیت بود

نقش مردم منطقه ارسباران در دوران جنگ تحمیلی بسیار حائز اهمیت بود

ایسنا/آذربایجان شرقی جانشین فرمانده سپاه عاشورا نقش مردم اهر و منطقه ارسباران را در جنگ ۸ سال دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت برشمرد. 

سرهنگ پاسدار الیاس گل محمدزاده در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد قم در روستای نقدوز شهرستان اهر ضمن تسلیت سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد قم و شهدای خدمت گفت: نقش مردم شهرستان اهر و منطقه ارسباران در جنگ ایران و روس و جنگ تحمیلی بسیار حائز اهمیت بود و امروز به پاس این مجاهدت‌ها و رشادت‌ها وظیفه اصلی مسئولان رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم این منطقه است که از جمله این موارد تسریع در احداث جاده اهر_مشگین شهر است که از جمله خواسته‌های مهم مردم این منطقه است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه جاده اهر-مشگین شهر از جاده‌های حادثه خیز استان آذربایجان شرقی است، خواستار همراهی و همفکری مسئولان استانی و شهرستانی در حل سریع این مشکل شد، چرا که جاده اهر _مشکین شهر جزو مسیرهای گردشگری، پرتردد و ارتباط دهنده استان آذربایجان شرقی با استان اردبیل است. 

وی در ادامه به شهادت شهدای خدمت اشاره کرد و آن را یکی از تلخ‌ترین حوادث برای مردم ایران و خصوصاً استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

وی گفت: این حادثه تلخ از امتحانات الهی بوده و حضور میلیونی مردم ایران در تشییع و تدفین شهدای خدمت بی‌نظیر و حماسی بود، به طوری که بعد از مراسم تشییع و تدفین امام راحل و شهید حاج قاسم سلیمانی باشکوه‌ترین و حماسه‌سازترین حرکت‌های مردم ایران در تشییع و تدفین پیکر شهدای خدمت است و این حضور پیام داشت که هرکس با مردم و برای مردم تلاش کند خداوند محبت وی را در دل مردم خواهد انداخت و این را در مراسم تشییع شهدای خدمت به عینه دیدیم. 

جانشین فرمانده سپاه عاشورا در ادامه پیام‌های اصلی مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت را مردم داری دولت شهید آیت الله رئیسی، به استحکام رسیدن انقلاب اسلامی که با وجود شهادت رئیس جمهور به فرموده مقام معظم رهبری "هیچ خللی در جریان امور کشور به وجود نخواهد آمد" چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام ولایی بوده و وجود ولی‌فقیه در رأس آن باعث آرامش و آسایش در کشور شده و با این اتفاقات خللی در امور کشور به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: سومین پیام نیز نشان دادن اوج وحدت و همبستگی مردم در مراسم شهدای خدمت بود که همچنان این همبستگی و انسجام بین مردم و مسئولان جریان دارد و دشمنان هیچ خللی در این وحدت و انسجام نخواهد انداخت و همیشه مردم ایران در صحنه حاضر هستند و ادامه این حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود. 

وی در ادامه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و از خصوصیات بارز شهید آیت الله رئیسی به اخلاق مداری، مردم داری، فساد ستیزی، سرباز ولایت بودن، فعال کردن دیپلماسی خارجی، امید آفرینی، وحدت‌آفرین، خستگی‌ناپذیر اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آینده و منتخب باید همه این خصوصیات شهید آیت الله رئیسی را سرلوحه کارهای خود قرار دهد. 

وی همچنین حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی ریاست جمهوری را وظیفه همگانی برشمرد و افزود: انشاالله در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری شاهد افزایش مشارکت مردمی خواهیم بود. 

نقش مردم منطقه ارسباران در دوران جنگ تحمیلی بسیار حائز اهمیت بود

لزوم تسریع در احداث پروژه جاده اهر_مشگین شهر 

فرماندار شهرستان اهر نیز در ادامه این مراسم ضمن تسلیت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت سالروز شهدای ۱۵ خرداد قم، به تاریخ پرافتخار و شکوهمند مردم اهر و منطقه ارسباران و خصوصاً مردم روستای نقدوز و روستاهای همجوار در جریان جنگ ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: مردم شجاع و دلیر این روستا در زمان جنگ ایران با روس در دفاع از مرزها، دلیرانه مبارزه کردند و باعث شکست سنگین روسها در این منطقه شدند. 

ابوالفضل غنی‌زاده در ادامه خواستار تسریع روند احداث پروژه جاده اهر _مشگین شهر شد و از جانشین فرمانده سپاه عاشورا خواست برای حل این مشکل جلسه‌ای بین مسئولان شهرستانی و استانی به همراه فرمانده سپاه عاشورا و قرارگاه خاتم که به عنوان پیمانکار پروژه است، برگزار شده تا در اسرع وقت به مشکلات این جاده رسیدگی شود. 

وی همچنین خواستار اختصاص عادلانه بودجه پروژه جاده اهر _مشگین شهر به هر ۲ شهرستان شد تا مراحل احداث این جاده پرتردد و حادثه خیز هرچه سریع‌تر به پایان برسد. 

نقش مردم منطقه ارسباران در دوران جنگ تحمیلی بسیار حائز اهمیت بود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha