• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403031509889
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس پارک علم و فناوری کردستان:

دیدگاه امام خمینی(ره) امروز در دانشگاه‌های برتر دنیا گسترش دارد

دیدگاه امام خمینی(ره) امروز در دانشگاه‌های برتر دنیا گسترش دارد

ایسنا/کردستان رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: انقلابی که امام خمینی(ره) پرچمدار آن بوده است پرچمش در دانشگاه‌های تراز اول دنیا برافراشته شده است. این امر مسئولیت ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند، امیداوریم بتوانیم نقش تاریخی خود را در این بخش ایفا کنیم چراکه فرصت ما محدود است.

بابک سوری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به تحولاتی که در دنیا در حال وقوع است، ما در محیط‌های آموزشی وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

وی افزود: نظر، ایده و دیدگاهی که امام خمینی(ره) بنیانگذار و ارائه‌دهنده آن به دنیا بودند، امروز بعد از گذشت ۳۵ سال از رحلت ایشان، در سطح جهان به ویژه در محیط‌های نخبگانی و دانشگاه‌های تراز اول دنیا نفوذ و گستردگی پیدا کرده است و لذا باید جامعه دانشگاهی به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان با تأکید بر مقایسه محیط دانشگاه‌های داخلی کشور با محیط‌های دانشگاهی جهان بیان کرد: محیط‌های دانشگاهی ما با آنچه امروز در دنیا در حال شکل‌گیری است، فاصله دارد و این نیازمند توجه ویژه دانشگاه‌ها است.

سوری ادامه داد: یک استاد دانشگاه یا یک معلم مدرسه در فاصله ۳۰ سال خدمت خود در فضای آموزشی، فرصت بسیار محدود و بزنگاه‌های ذی قیمتی در اختیار دارد، چراکه دانش‌آموزان و دانشجویان با روحیه و فطرت پاک جوانی خود آماده دریافت بهترین مطالب را از آنان دارند.

وی با توجه به جو موجود در سطح دانشگاه‌های سراسر جهان در شرایط کنونی و در دفاع از مظلوم وظیفه تک‌تک ما به عنوان اعضای خانواده دانشگاه‌های کشور نسبت به گذشته سنگین‌تر و مهم‌تر شده است که باید این دغدغه‌مندی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم تا دو دهه بعد از خدمت خود نسبت به دوران مسئولیت خود احساس دَین نکنیم.

سوری در پایان تأکید کرد که خلاء موجود در فضای دانشگاهی و بین قشر جوان و جامعه را باید اساتید دانشگاهی و معلمان مدارس باید پرکرده تا جامعه ما از جوامع جهانی عقب نماند و همگام و همراه با جامعه دانشگاهی جهان حرکت کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha