• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403031409427
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس دانشگاه کردستان:

جوانان باید با تفکرات امام خمینی (ره) آشنا شوند

جوانان باید با تفکرات امام خمینی (ره) آشنا شوند

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان گفت: پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، تلاش فراوانی برای احیای تفکر امام خمینی(ره) شده است و امیدواریم بتوانیم با تبیین درست، جوانان و نوجوانانمان را با فلسفه اصلی دین آشنا کنیم.

حامد قادرزاده، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه یاد کردن از بزرگان، تثبیت نام نیکی و بزرگی است اظهار کرد: امام راحل(ره) در جهت اعتلای نام دینی که برترین دین الهی است، انقلاب کرد، این انقلاب در کنار بعد معنوی و دینی خود حرکت و جریانی که با وجود گذشته۶۰ سال قبل از انقلاب و ۴۵ سال بعد از انقلاب نه فقط دچار سکون نشده بلکه این حرکت شتاب بیشتر و بهتری گرفته است.

وی افزود: امام خمینی با رهبری داهیانه خود، انقلابی را رقم زد که نه تنها ایران، بلکه کل جهان اسلام را تحت تأثیر قرار دادند و نیز با نگاهی فرا مذهبی، فراجناحی و فراملی به مسائل می‌نگریستند.

وی قیام تاریخی مردم ایران به رهبری امام خمینی را نقطه عطفی در تاریخ جهان اسلام دانست و گفت: در دین به جز عاقبت بخیری وجود ندارد، اگر حرکت، تفکر و کلام بر اساس دین باشد، هیچگاه دچار خسران نشده و به پیروزی و عاقبت بخیری خواهند رسید.

دکتر قادرزاده افزود: نگاه کوتاه مدت به دین، ظلم به آن بوده و دین، حافظ کرامت انسانی است و ما باید در همه حال به آموزه‌های دینی توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به تبعید روحانیون اهل تشیع به شهرهای اهل تسنن در زمان پیش از انقلاب، گفت: این تبعید موجب همدلی و هم‌افزایی در بین این دو قشر شد.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، تلاش فراوانی برای احیای تفکر امام خمینی(ره) شده است و امیدواریم بتوانیم با تبیین درست، جوانان و نوجوانانمان را با فلسفه اصلی دین آشنا کنیم.

قادرزاده در ادامه سخنان خود به دیگر ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) مانند شجاعت، عدالت‌خواهی و ساده‌زیستی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) الگویی بی‌بدیل برای همه مسلمانان جهان هستند.

وی در پایان سخنان خود، سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را به همه ملت ایران تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که راه امام و شهدا همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha