• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031409338
  • خبرنگار : 50972

یک استاد دانشگاه:

قدرت‌نمایی امروز ایران در سطح منطقه از دستاوردهای امام(ره) است

قدرت‌نمایی امروز ایران در سطح منطقه از دستاوردهای امام(ره) است

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی گفت: قدرت‌نمایی ایران در کشورهای سوریه، یمن، عراق، لبنان و باریکه غزه قابل مشاهده است و تمامی این‌ها دستاوردهای خط فکری امام خمینی(ره) است.

سیدمحمد سیدموسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ارادت ماندگار و روزافزون مردم آزادی‌خواه به مکتب امام خمینی(ره) اظهار کرد: علاقه‌ مردم به امام خمینی(ره) ابعاد مختلفی را دربرمی‌گیرد. در گام اول با رهبری سیاسی امام، مردم ایران از زیر سلطه و یوغ نظام طاغوت و کشورهای استعمارگر انگلیس و آمریکای خارج شدند و کشور با این رهبری بی‌نظیر امام به استقلال رسید. در واقع با هدایت امام و پیروزی انقلاب اسلامی، اعتماد به نفسی برای اداره کشور در مردم ایران شکل گرفت.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی و به‌ خصوص در سال‌های اخیر، غروری ملی در مردم به‌ وجود آمده است. ایرانیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از منظر آزادی‌خواهی همواره سربلند بوده و هستند. امروزه آزادی‌خواهان در کل جهان، از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری کرده و شعارهایی به زبان فارسی در سراسر جهان سرمی‌دهند. به همین جهت ملت ایران خود را مدیون امام خمینی(ره) می‌داند. از دیگر دلایل محبوبیت ایشان نزد همگان، ویژگی‌ها و ابعاد گوناگون اخلاقی، رفتاری و اجتماعی امام خمینی(ره) است. ایشان انسانی پارسا، عالم، فرهیخته، باتقوا و عارف به تمام‌معنایی بودند.

عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی ادامه داد: مهمترین صفت امام، عمل برای رضایت خدا بود. ایشان در مسیر وجه‌ الله قدم برداشتند و خداوند امام خمینی(ره) را بین همه انسان‌ها محبوب قرار داده و این وعده الهی‌ است و فردی که برای رضای خدا کار می‌کند، خداوند مهر و محبت او را در دل افراد قرار می‌دهد.

سیدموسوی با بیان اینکه تمامی خطوط و افکار مختلف سیاسی امام پس از گذشت ۳۵ سال از رحلت ایشان در دل علاقه‌مندان به مکتب خمینی زنده هستند، خاطرنشان کرد: مردم بر این باورند که امام یگانه دوران بوده و باعث عزت‌بخشی به ملت ایران و کشورهای مسلمانان شده‌ است. قدرت‌نمایی ایران در کشورهای سوریه، یمن، عراق، لبنان و باریکه غزه قابل مشاهده است و تمامی این‌ها دستاوردهای خط فکری امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) میراث‌ فراوانی از خود به یادگار گذاشته‌اند، عنوان کرد: از جمله آنها می‌توان به موفقیت‌های سیاست، خط فکری مقاومت و استقلال کشور اشاره کرد. امام همواره به توانایی‌های مردمی به‌ خصوص توده‌ آن‌ها اعتماد داشتند. همچنین همواره در تلاش بودند بر اساس وظیفه خود در سیاست عمل کرده و موقعیت و منافع شخصی در دیدگاه ایشان جایگاهی نداشت.

عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی ادامه داد: توجه امام خمینی(ره) به خدمت‌رسانی برای مردم از صفات بارز ایشان بود، به‌گونه‌ای که بندگان الهی را خانواده خدا دانسته و مهربانی به خلق را نزدیکی به درگاه الهی می‌دانستند. مهمترین میراث امام در حوزه‌های مختلف علمی مانند عرفان، فلسفه و به ویژه در فقه است و امروزه تفکرات ایشان به کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه صادر می‌شود.

سیدموسوی با بیان اینکه پس از مقام معظم رهبری، آیت‌الله رئیسی در بین روسای جمهور کشور، بسیار به آرمان‌های انقلاب و امام نزدیک بود، گفت: رئیس‌جمهور شهید مطابقت کاملی با خط فکری امام داشت و همواره گوش به فرمان ولی‌فقیه بود و هرگز موضعی مخالف مقام معظم رهبری نداشت. از دیگر صفات بارز شهید جمهور، ساده‌زیستی ایشان بود. همان طور امام خمینی(ره) همواره به روحانیون این توصیه را داشتند که شیوه زندگی طلبگی را از دست ندهید.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی، توجه بسیار ویژه به مردم است و در دیدگاه ایشان مردم ولی‌نعمت‌ بوده و همواره برای ارتقای رفاه حال مردم در تلاش بود و در همین مسیر خدمت هم به شهادت رسید. آیت‌الله رئیسی هرگز خود را وارد درگیری‌های جناحی و سیاسی نمی‌کرد و همواره به فکر خدمت بود. شهید رئیسی در ابعاد مختلف مدیریتی، سیاسی و اخلاقی به بهترین شکل ممکن از امام خمینی(ره) الگو گرفته بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha