• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403031409315
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

پس از ائمه هیچ شخصیتی در تاریخ شیعه اثرگذارتر از امام (ره) نیست

پس از ائمه هیچ شخصیتی در تاریخ شیعه اثرگذارتر از امام (ره) نیست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بویراحمد، دنا و مارگون گفت: بعد از ائمه علیه السلام در تاریخ شیعه هیچ شخصیتی را در این حد اثرگذارتر از امام خمینی رحمت الله علیه سراغ ندارم.

ستار هدایت خواه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بعد از ائمه علیه السلام در تاریخ شیعه هیچ شخصیتی را در این حد اثرگذارتر از امام خمینی رحمت الله علیه سراغ نداریم.

وی اظهار کرد: امام(ره) به تعبیر پروفسور لنسر سیر تتور تاریخ بشر را تغییر داد و این یک تعبیر جامع است.

مسئول کانون خدمت رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاریخ بشریت که بعد از رنسانس به سمت دوری از دین و ارزش‌های دینی سیر می‌کرد و خیلی از نظریه پردازان غربی معتقد بودند که دوران دین به پایان رسیده و سکولاریسم سکه رایج حاکم بر جهان شده بود، امام به نام دین، در سایه دین و با اهداف و مبانی و شعار های دینی آمد و انقلابی را شکل داد که امروز می‌بینیم شعارهای این انقلاب در سراسر عالم به گوش می‌رسد و سیر تاریخی بشر را تغییر داد و این حرکت فضای عمومی جهان را به سمت دین و گرایش‌های دینی تغییر داد.

هدایت خواه تصریح کرد: امام خمینی(ره) معنویت را به برکت انقلاب اسلامی در عالم زنده کردند و امروز شعاری که ایشان در سال ۱۳۵۸در رابطه با محو اسرائیل دادند، توسط دانشجویان آمریکایی و اروپایی سر داده می شود. به همین جهت شناخت شخصیت امام و تاثیری که در تاریخ کنونی جهان بشریت داشته یک ضرورت و یکی از وظایف اصلی ما به ویژه قشر جوان و فرهیخته است. به ویژه توصیه می شود جوانان در این ایام وصیت نامه سیاسی الهی امام را به دقت مطالعه کنند. چرا که ایشان در این وصیت نامه محور اصلی درگیری ما با نظام سلطه را مشخص کرده‌اند.

وی ادامه داد: امام انقلاب اسلامی را صرفا برای از بین بردن حکومت طاغوتی پهلوی انجام ندادند بلکه انقلاب اسلامی به تعبیر ایشان نقطه شروع انقلاب جهانی امام عصر است و طبق آنچه که امام اشاره کردند ماموریت انقلاب اسلامی این است که زمینه را برای حکومت جهانی امام عصر(عج) فراهم کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری تحقق تمدن نوین اسلامی به عنوان هدف اصلی این حرکت بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام انقلاب اسلامی را به عنوان یک تحفه و یک امانت می‌دانستند که تجلی ربوبیت الهی در تقدیر تاریخی بشر بوده است به همین جهت نه تنها شناخت امام بلکه باور به حقانیت ایشان جزو وظایفی است که برای ادامه این حرکت لازم و ضروری است.

هدایت خواه تاکید کرد: امام خمینی(ره)یک شخصیت جامع فیلسوف، عارف، فقیه و مفسر و یک سیاستمدار بود و در عرصه سیاسی کنش‌هایی داشت که به تعبیر کسینجر غرب را با بحران برنامه‌ریزی مواجه کرد. تصمیمات امام آنقدر سریع و برق آسا بود که آنها را دچار بحران می‌کرد.

وی بیان کرد: شاید یکی از جامع‌ترین سخنان در رابطه با امام خمینی(ره) و نقش ایشان، گفته یکی از اندیشمندان غربی باشد که می‌گوید؛ گر چه آیت الله خمینی(ره) در قرن بیستم زندگی و انقلاب کردند و در همین قرن هم از دنیا رفتند اما قرن بیست و یکم عصر آیت الله خمینی خواهد بود و امروز می‌بینیم هر چه جلوتر می‌رویم نام، راه، اندیشه، آرمان‌ها و انقلاب امام راحل زنده تر می‌شود و البته همه اینها ریشه در شخصیت الهی و جامع امام دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha