• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403031309301
  • خبرنگار : 50176

معاون آموزشی حوزه علمیه لرستان:

سیره رفتاری و اخلاص امام خمینی (ره) فقط برای رضای خدا بود

سیره رفتاری و اخلاص امام خمینی (ره) فقط برای رضای خدا بود

ایسنا/لرستان معاون آموزشی حوزه علمیه لرستان گفت: سیره رفتاری و اخلاص امام خمینی (ره) فقط برای رضای خدا بود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین موسوی امروز (سیزدهم خردادماه) در نشست بصیرتی با موضوع شخصیت عرفانی امام خمینی (ره) که با حضور دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر خرم‌آباد در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در بسیاری از علوم و در زمینه فقه و اصول صاحب‌نظر بودند و در زمانی زندگی می‌کردند که تک مجتهد دنیای اسلام بودند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی است که در عصر غیبت توانست دو کار انجام بدهد، یکی اینکه اصل و اساس دین را که در جامعه بشری در تاریکخانه حکومت وقت قرار داشت، از کنج خانه‌ها بیرون آورد و پرچم وحی و دین‌خواهی را امام خمینی در دنیا برافراشت.

معاون آموزشی حوزه علمیه لرستان اضافه کرد: دینی که احیا شد و مردم سمت حقیقت رفتند. مردم طرفدار حق شدند و موج حق‌خواهی در عالم شکل گرفت.

موسوی بیان کرد: اولین خدمت امام (ره) این بود که دین را نجات داد که کار هر عالمی نبود. هر چند در این مسیر، مدرس‌ها شهید شدند.

وی با بیان اینکه دومین خدمت ایشان این بود که مکتب تشییع و اسلام اهل‌بیت را به عرصه اجتماع آورد، افزود: انسان هر چقدر خدایی باشد، شخصیت انسان هم به همان اندازه خدایی می‌شود و این اخلاص بالا، دلیل موفقیت امام خمینی بود.

معاون آموزشی حوزه علمیه لرستان ادامه داد: سیره رفتاری و اخلاص امام خمینی (ره) فقط برای رضای خدا بود. کسی که برای خدا کار کند، خدا چند ویژگی را به او می‌دهد، بصیرت، ویژه که می‌شود این پیش‌بینی‌های خدایی و ابهت و شخصیت والا، به‌طوری‌که دشمنان از این هیبت می‌ترسند و واهمه دارند.

موسوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در دنیا هیبت و هیمنه داشت، گفت: خداوند در حدیث قدسی وعده داده، کسی که اخلاص داشته باشد، مدیریت زندگی‌اش را بر عهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ستون اصلی عرفان عملی امام خمینی (ره) این بود که برای خدا کار می‌کرد، اظهار کرد: ایشان، اخلاص و کار برای خدا را وظیفه حیاتی خود می‌دانست و حقیقت عالم هم همین است.

معاون آموزشی حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: بعضی‌ها هم حیاتشان شیطانی است. کشتن بیش از ۴۰ هزار زن و کودک و بمباران اردوگاه‌های مردم مظلوم غزه، جز حیات شیطانی، هیچ حیاتی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha