• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403031309283
  • خبرنگار : 71290

اختری در همایش امام خمینی(ره)، فلسطین و بیداری اسلامی:

کمک برخی کشورها به رژیم صهیونیستی، ننگ برای اعراب است

کمک برخی کشورها به رژیم صهیونیستی، ننگ برای اعراب است

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای اعراب ننگ است که وقتی کشورهای اروپایی و آمریکایی مردم و جوان شان از کشورهای مختلف مبارزه می کنند و کمک‌ها به رژیم صهیونیستی را قطع می‌کنند، برخی از کشورهای عربی و اسلامی به این رژیم جنایت کار کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله محمدحسن اختری طی سخنانی در همایش بین‌المللی «امام خمینی(ره)، فلسطین و بیداری اسلامی» که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امام(ره) از روزهای نخست، حرکت شیطانی و خبیث انگلیس جنایتکار و دشمن اسلام و مسلمانان و بعد از آن آمریکا و حامیانشان که این غده سرطانی را در قلب کشورهای اسلامی کاشتند و این درخت خبیثه را به بار آوردند، امام (ره) به علما، به شخصیت ها خطر اسرائیل را گوشزد کردند.

وی تصریح کرد: امام(ره) از سال ۴۱ در سخنرانی های خود همواره خطر اسرائیل و جنایات بریتانیای خبیث را گوشزد کردند، امام (ره) در نجف اشرف در روزهایی که جنگ ۱۹۶۷ اتفاق می افتاد و خطر اسرائیل و جنگ آشکار شده بود در بیانیه های خودشان، فرمودند «کرارا دولت ها و ملت ها را از وجود اسرائیل جنایت کار بر حذر داشتند»، یعنی بارها تذکر داده بودند و ملت های مسلمان را بر حذر داشته بودند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: امام (ره) جزو یکی از علما و مراجع بزرگی بود که وقتی نیروهای مقاومت و انقلاب فلسطینی شکل گرفت، امام (ره) فتوا دادند مردم می توانند کمک های خودشان را برای حمایت از مردم فلسطین ارسال کنند و به دست شان برسانند.

وی ادامه داد: امام (ره) یکی از بزرگترین جنایت هایی که گوشزد می کردند، تفرقه میان مسلمانان بود، این رژیم را برای تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان ایجاد کردند.

آیت الله اختری همچنین گفت: امام(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به برگزاری روز جهانی قدس و مساله وحدت مسلمانان بر ضرورت تداوم مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید داشت و از این مساله حمایت و پشتیبانی کرد.

وی تصریح کرد: امروز زلزله ای که در جهان به وجود آمده یکی از اهدافی بود که امام (ره) در این حرکت به آن توجه می کرد و امروز خلف صالحش رهبر معظم انقلاب اسلامی همین راه را دنبال کردند و این حرکت بیداری اسلامی در جهان گسترش پیدا کرده و در حال گسترش بیشتر است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در ادامه خطاب به مهمانان شرکت کنند در این مراسم اظهار کرد: از شما می خواهم به عنوان پیامی از جمهوری اسلامی در کشورهای خود بگویید «ننگ برای دنیای عرب و اسلام است که در اروپا و آمریکا اینگونه جوانان اعتراض می کنند اما در دانشگاه های عربی و اسلامی ساکت هستند»، برای اعراب ننگ است که وقتی کشورهای اروپایی و آمریکایی مردم و جوان شان از کشورهای مختلف مبارزه می کنند و کمک ها به رژیم صهیونیستی را قطع می کنند، برخی از کشورهای عربی و اسلامی به این رژیم جنایت کار کمک می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز امت های اسلامی بیدار شده اند باید مسلمانان قیام و حرکت کنند و این رژیم جنایت کار را قلع و قمع کنند. علائم پیروزی به وجود آمده و پیروزی های مختلفی را نصیب مسلمانان و فلسطینیان کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha