• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031309244
  • منبع : نمایندگی گیلان

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری گیلان خبر داد

ثبت ۲۷۴۳ گزارش مردمی در سامانه سجام

ثبت ۲۷۴۳ گزارش مردمی در سامانه سجام

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه شهروندان گیلانی می‌توانند با عضویت در سامانه سجام، هرگونه اخبار و اطلاعات موثر در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی را به مقامات قضایی گزارش دهند، گفت: سال گذشته دو هزار و ۷۴۳ گزارش در این سامانه به ثبت رسید.

سیف الله مسرور امروز ۱۳ خرداد ماه با بیان اینکه شهروندان گیلانی در سامانه سجام عضو شوند، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات موثر در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی شامل حقوق عامه، زیست محیطی، منابع طبیعی و اراضی ملی، زمین خواری، رشوه خواری، دارویی- بهداشتی و درمانی و غیره را بدون واسطه و به صورت کاملا محرمانه به مقامات قضایی گزارش کنند.

وی افزود: سامانه سجام به منظور دریافت گزارش‌های مردمی راه‌اندازی شده و آحاد جامعه می‌توانند به صورت ناشناس و یا ثبت گزارش با کد ملی اقدام و شماره پیگیری دریافت کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این سامانه به آدرس اینترنتی sajam.eadl.ir برای ثبت انواع تخلفات در زمینه‌هایی از قبیل مفاسد مالی و اداری، تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی، حقوق عامه، محیط زیست، بهداشت و درمان، فضای مجازی، جرائم امنیتی، منابع آبی، جرائم اقتصادی، تولید و توزیع مواد مخدر و غیره ایجاد شده است، گفت: علاوه بر عضویت دستگاه‌های اجرایی استان، دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها نیز می‌توانند در این سامانه عضو باشند.

مسرور تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود دو هزار و  ۷۴۳ گزارش در این سامانه به ثبت رسیده که حدود ۳۰۵ گزارش به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، وی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است، خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها در ابتدا مورد بررسی و صحت سنجی قرار گرفته و در صورت احراز مشکل یا تخلف از طریق مدیر استانی به کارتابل سازمان مورد نظر ارجاع می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha