• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403031309231
  • خبرنگار : 50673

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

شهرهای هرمزگان ظرفیت معرفی به عنوان شهر دوستدار سالمندان را دارند

شهرهای هرمزگان ظرفیت معرفی به عنوان شهر دوستدار سالمندان را دارند

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: اتاق فکر تکریم و رفع مشکلات بازنشستگان استان هرمزگان با استفاده از ظرفیت صاحب نظران علمی تشکیل شود.

 احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، شامگاه یکشنبه، ۱۳ خرداد، در جلسه شورای سالمندان استان، عنوان کرد: استان هرمزگان از نظر جمعیت سالمندی در رتبه ۳۰ کشور و از نظر جوانی جمعیت در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: موضوع سالمندان از اهمیت بسزایی برخوردار است و تکریم و احترام به آن‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: امکانات و منابع دولتی کفاف رفع مشکلات بازنشستگان را نمی‌کند و ضروری است از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در این زمینه بهره گرفت.

وی تصریح کرد: شهرهای استان هرمزگان از نظر کالبدی و گردشگری و بر اساس استانداردهای تعریف شده این امکان را دارند که به عنوان شهرهای دوستدار سالمندان معرفی شوند و ضروری است شهرداران برای تحقق این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

کامرانی گفت: بازنشستگان یک ظرفیت مهم برای کشور هستند و ضروری است با برنامه‌ریزی مناسب از تجربیات آن‌ها در بخش‌های مختلف بهره گرفت.

وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات بازنشستگان، تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر ویژه بازنشستگان متشکل از صاحب نظران علمی یکی از راهکارهای مهمی است که می‌تواند به رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

کامرانی خاطرنشان کرد: در راستای تکریم و تجلیل از بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها برگزاری همایشی ماندگار ویژه این قشر با برنامه‌های پر بار در نیمه دوم سال برنامه‌ریزی و برگزار شود و در این زمینه کلیه دستگاه‌های با اداره کل بهزیستی همکاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: از ظرفیت اساتید دانشگاه‌های استان در راستای برنامه‌ریزی جهت تکریم و رفع مشکلات بازنشستگان بهره‌ گرفته شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha