• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403031309175
  • منبع : بازار

حافظه جانبی چیست

حافظه جانبی چیست

از اولین دیسک‌های فلاپی تا سریع‌ترین فلش مموری‌ها، حافظه‌های جانبی نقش پررنگی در فرایند پیشرفت تکنولوژی داشته‌اند. دیسک‌های فلاپی فقط ۷۲۰ کیلوبایت ظرفیت ذخیره‌سازی داشتند که این فضا بسیار محدود بود. اما با گذشت زمان، حافظه‌های جانبی پیشرفت کرده‌اند و حالا از انواع‌ آن‌ها می‌توان به هارد اکسترنال، فلش مموری و کارت‌های حافظه اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از حافظه لوتوس، برای آشنایی بیشتر با انواع حافظه جانبی و دریافت پاسخ سوال «حافظه جانبی کامپیوتر چیست؟» و یک فرصت طلایی برای کسب درآمد از حافظه‌های جانبی، در این مقاله با ماه همراه باشید.

حافظه های جانبی چیست؟ فضای ذخیره‌سازی با قابلیت حمل و نقل

در پاسخ به سوال «نام حافظه جانبی کامپیوتر چیست» باید گفت حافظه‌های جانبی نام خاصی ندارند؛ زیرا در سه فرمت هارد، فلش و کارت حافظه تولید می‌شوند. زمانی که حافظه دستگاهی برای نگهداری فایل‌های داخل آن کافی نباشد، نیاز است تا از حافظه جانبی استفاده شود.

برای مثال اگر سرعت لپ‌تاپ کاهش یابد از یک هارد ssd برای آن استفاده می‌شود تا مجددا به قدرت قبل برگردد. شما نیز می‌توانید با خرید عمده فلش مموری 3.2 usb یا هارد اکسترنال، سرعت لپ تاپ و سایر دستگاه‌های دیجیتالی خود را افزایش دهید.

بررسی انواع حافظه جانبی؛ از فلش مموری تا کارت‌های sd

انواع حافظه‌های جانبی شامل فلش مموری، هارد و کارت حافظه می‌شوند. کلیه این حافظه‌ها در مراکز عمده فروشی فلش در تهران قابل خریداری هستند. هم‌چنین شما می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی لوتوس حافظه، خرید انواع فلش مموری و هارد یا سایر حافظه‌های جانبی را انجام دهید. در ادامه به بررسی انواع حافظه جانبی رایانه و گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

فلش مموری‌ها؛ رایج‌ترین مدل حافظه جانبی

فلش مموری‌ها که در ظرفیت‌های ۸ تا ۵۱۲ گیگ طراحی و تولید می‌شوند، بهترین گزینه برای حافظه جانبی هستند. شما می‌توانید فلش مموری را به گوشی، لپ‌تاپ، کامپیوتر، تلویزیون یا هر دستگاه دیگری که پورت usb‌ داشته باشد متصل کنید. البته که اگر سرعت نیز برای شما اهمیت دارد، حتما در زمان خرید عمده فلش مموری، پورت فلش را بررسی کنید تا از مدل usb ۳.۲ باشد.

از این فلش‌ها می‌توانید به‌عنوان حافظه جانبی گوشی نیز استفاده کنید. هم‌چنین در پاسخ به سوال «حافظه جانبی گوشی چیست» باید گفت فلش مموری‌ها و کارت‌های حافظه به‌عنوان حافظه گوشی شناخته می‌شوند.

حافظه جانبی چیست

هاردهای اکسترنال؛ مخصوص پلی استیشن و کامپیوتر

بسیاری از کاربران پلی استیشن و کامپیوتر، با سوال «علت استفاده از حافظه جانبی چیست» مواجه هستند. برای پاسخ به این سوال، باید گفت کنسول‌های بازی در حالت معمولی، فقط ۱ ترابایت حافظه دارند، درصورتی‌که بازی‌ها حجم در برخی موارد ۲۰۰ گیگ هستند. در این زمان می‌توان با استفاده از یک هارد، فضای داخلی کنسول را افزایش داد.

هم‌چنین اگر فایل‌های متنوعی روی کامپیوتر خود دارید، قطعا فضای کمی برای پردازش باقی می‌ماند که باعث کند شدن سرعت دستگاه خواهد شد. در نتیجه با انتقال فایل‌های روی سیستم به هارد اکسترنال، فضای داخلی کامپیوتر را خالی کنید.

حافظه جانبی گوشی چیست؟ کارت‌های sd بهترین گزینه برای حافظه جانبی گوشی‌

کارت‌های sd که با نام‌های رم و کارت حافظه نیز شناخته می‌شوند، مخصوصا برای گوشی‌ها طراحی شده‌اند. این کارت‌ها ابعاد بسیار کوچکی دارند و در محفظه کنار سیم‌کارت گوشی قرار می‌گیرند. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید اطلاعات خود را به این کارت حافظه منتقل کنید تا حافظه گوشی خالی شود. هم‌چنین با استفاده از ابزار Ram Reader، می‌توان کارت حافظه را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کرد.

حافظه جانبی؛ ابزاری برای افزایش فضای دستگاه‌ها

در این مقاله به سوال «حافظه های جانبی چیست» پاسخ دادیم و انواع حافظه‌های جانبی را بررسی کردیم. فلش مموری‌ها، هاردها و کارت‌های sd، انواع حافظه هستند که برای امور مختلفی استفاده می‌شوند. در زمان خرید از حافظه جانبی، باید حتما برند سازنده، کیفیت ساخت و سرعت انتقال داده‌ها را در نظر داشته باشید. توصیه می‌کنیم برای خرید حافظه فلش مموری، به نمایندگی‌های لوتوس مموری در سراسر کشور مراجعه کنید و حافظه دلخواه خود را در ظرفیت‌های مختلف با گارانتی مادام العمر خریداری کنید.

فرصت دریافت نمایندگی لوتوس مموری؛ فروش مستقیم محصولات لوتوس و ریووکس

لوتوس حافظه، در حال حاضر در شهرهای بسیاری از ایران نمایندگی رسمی دارد، البته ممکن است در شهر شما نمایندگی این برند نباشد! خلق یک نمایندگی رسمی لوتوس حافظه در شهر شما، بهترین فرصت برای کسب درآمد است؛ زیرا می‌توانید در این فرصت طلایی نسبت به دریافت نمایندگی اقدام کنید. فقط کافی است با شماره‌های این مجموعه تماس بگیرید و پس از صحبت با کارشناسان، مراحل تاسیس شعبه رسمی لوتوس حافظه را طی کنید! برای دریافت اطلاعات بیشتر، با شماره‌ ۰۲۱-۸۸۵۳۹۹۱۳ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha