• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403031309070
  • خبرنگار : 50201

با حضور مجازی وزیر راه و شهرسازی انجام شد

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران

ایسنا/مازندران عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدیو کنفرانس با اعتباری بالغ بر  ۱۷ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران امروز در این آیین با اشاره به پروژه احداث ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار، اظهار کرد: این پروژه در راستای ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی و امنیت بندری، ارتقاء سطح کیفی خدمات رسانی به ارباب رجوع، استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین در امر ناوبری کشتی‌ها به عنوان نماد شاخص حاکمیتی، برقراری سیستم‌های مخابرات دریایی، صدور گواهینامه و شناسنامه‌های دریانوردی، ثبت بازرسی کلیه شناورها و ارائه گواهینامه‌های دریانوردی با پیمانکاری شرکت آزادساز یزد و نظارت شرکت مهندسین مشاور کارنو در اسفند ۹۸ آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.

وی در خصوص این پروژه گفت: پروژه ساختمان مرجع دریایی در محل بندر فریدونکنار در هشت طبقه به مساحت ۱۷۸۴ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۴۲ میلیارد ریال از منابع داخلی به اتمام رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به تامین برق ساحلی برای تجهیزات خشکی و کشتی های پهلو گرفته در اسکله بندر نوشهر اشاره کرد و افزود: این پروژه در راستای اهداف توسعه و تجهیز بنادر که بخشی از سیاست‌های کلی سازمان بنادر و دریانوردی کشور است در قالب یکی از پروژه‌های عمرانی اداره کل بنادر دریانوردی استان مازندران توسط شرکت تابش رعد به عنوان پیمانکار و با نظارت شرکت مهندسین مشاور اندیشمند شمال غرب در بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

کیاکجوری تصریح کرد: تامین برقی تجهیزات خشکی (جرثقیل بکرا، دستگاه‌های مکنده،سرمایه گذارها) تامین برق کشتی های پهلو گرفته شده و نصب دو دستگاه پست کمپکت با ترانس های ۱۶۰۰ از مشخصات فنی پروژه است که با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی تفکیک شبکه آب رسانی و آتش نشانی محوطه‌ها (استفاده از آب دریا) و اطفاء حریق بندر نوشهر را به عنوان سومین پروژه عنوان کرد و یادآور شد: پروژه در راستای اهداف توسعه و تجهیز بنادر که بخشی از سیاست‌های کلی سازمان بنادر و دریانوردی کشور است در قالب یکی از پروژه های عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران توسط در تیرماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در خصوص مشخصات فنی پروژه که شامل چهار بخش اصلی است، اظهار کرد: احداث ایستگاه پمپاژ شفت آبگیر به منظور افزایش توان و ظرفیت عملیات آتش نشانی و اطفای حریق، شبکه آتش نشانی و آب رسانی و هیدرانتها به منظور تکمیل و اصلاح شبکه آتش نشانی و تفکیک خط لوله آب اتش نشانی و آب رسانی، شبکه اطفای حریق محوطه و انبار،مرمت شبکه توزیع و هیدرانتهای موجود به منظور تعمیر و نگهداری شبکه موجود آتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۵۵۴ میلیارد ریال به اتمام رسید.

کیاکجوری،پروژه احداث مجتمع خدمات مسافری دریایی به روش ساخت بهره برداری و انتقال (BO۱) در بندر فریدونکنار را به عنوان چهارمین پروژه که کلنگ زنی شد،اشاره کرد و گفت: این پروژه که در بندر فریدونکنار با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

وی میزان اشتغال زایی مستقیم این پروژه ۵۰۰ نفر و غیر مستقیم را بالغ دو هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: احداث مارینا و اسکله شناورهای تفریحی در مساحتی بالغ بر ۱۷ هکتار در دریا و پسکرانه به مدت ۲۹ سال از مشخصات این پروژه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha