• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403031309032
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی:

نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی تایید کننده بیداری کشورهای غربی است

نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی تایید کننده بیداری کشورهای غربی است

رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه نامه اخیر رهبری به دانشجویان آمریکایی در موقعیت زمانی و استثنایی ارسال شده است، گفت: این نشان‌دهنده این نکته است که راهبرد وحدت جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت شکل گرفته است.

محسن حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به نامه اخیر مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی اشاره کرد و افزود: نامه حضرت آقا به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی در بهترین موقعیت صورت گرفته و به نوعی تایید کننده بیداری کشورهای غربی است.

وی در ادامه تصریح کرد: نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی و همچنین سایر کشورهای غربی به نوعی مشخص کننده خط مشی آینده حرکت آنها علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه است. در واقع ایشان در این نامه به نکات بسیار دقیقی اشاره کرده‌اند و این نامه برای عموم دانشجویان و سایر اقشار می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: حضرت آقا در نامه خود مشخص کردند که به طور خاص مخاطبشان دیگر جوانان مسلمان و مردم ایران نیست، رهبری تمامی جبهه مقاومت با تمام ابعاد آن را به دست گرفته‌اند.

حبیبی یادآور شد: جبهه مقاومت اسلامی در اوایل انقلاب صرفا در ایران اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و کم کم در تمام منطقه گسترش پیدا کرد و در منطقه انقلابی با اهداف مقاومت شکل گرفت. در نامه رهبری نیز تاکید شده است که ایشان صرفا به حرکت‌های شیعی و مسلمانان اکتفا نمی‌کند؛ بنابراین ما مشاهده می‌کنیم که گروه‌های شیعی و سنی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند همانند حماس که به عنوان یک گروه سنی در کنار جبهه مقاومت قرار گرفته و به نوعی راهبرد وحدت جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جبهه مقاومت از گروه مسلمانان شیعه و سنی فراتر رفته و در بین غیرمسلمانان نیز نفوذ پیدا کرده است. مطمئناً حرکتی که در بین جوانان اروپایی و آمریکایی شکل گرفته است در فضای عمومی رسانه‌های آنها که قدرت اصلی غربی همین رسانه‌ها هستند تاثیرگذار خواهد بود و ثانیاً می‌تواند بر سیاست دیپلمات‌ها و سیاستگذاران تاثیر مثبت خواهد داشت. همچنین که مشاهده می‌کنید برخی از کشورهای غربی حاضر به پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور مستقل شدند. امری که در چند سال گذشته تحقق آن غیرقابل تصور محسوب می‌شد.

وی همچنین به اهمیت تعامل دانشجویان و اساتید با دانشگاهیان کشورهای غربی و آمریکایی اشاره کرد و گفت: تاکید ما بر این است که دانشجویان ما به طور رسمی و یا غیر رسمی ارتباط خود را با دانشجویان و دانشگاهیان خارجی به شیوه‌های مختلف اعم از گروهی و فردی ایجاد کنند چراکه این ارتباطات در تبیین ابعاد نامه بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ چراکه ایجاد نخبگانی دانشجویان در حوزه‌های مختلف از داخل ایران و جبهه مقاومت منطقه دانشجویان سایر نقاط جهان موجب وسیع‌تر شدن ابعاد این جبهه خواهد شد و روز به روز آنها به یک ابررسانه تبدیل خواهند شد.

حبیبی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر متولی رسانه‌های نوین امروز کشورهای خارجی هستند و ما آن قدرت لازم را نداریم و تاکنون نتوانستیم روایت‌گری را به صورت لازم با سایر نقاط جهان انجام بدهیم و این یک ضعف رسانه‌ای محسوب می‌شود. اما به نظر می‌رسد جبهه مقاومت خود به یک قدرت رسانه تبدیل شده است و این قدرت به هیچ عنوان قابل بایکوت نیست و می‌تواند پیام خود را به کل دنیا برساند.

رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان گفت: رهبری به خوبی توانستند از فرصت استثنایی که امروز در دنیا روی داده است به خوبی استفاده کنند و ما نیز در دانشگاه‌ها باید این مسیر را طی کنیم و بتوانیم ابعاد رسانه‌ای آن را فعال و جامعه نخبگانی کشور را با دانشگاهیان خارج از کشور متصل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha