• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403031308999
  • خبرنگار : 71475

استاد دانشگاه صنعا:

نامه آیت‌الله خامنه‌ای پلی را با دانشجویان و اساتید آزاده ایجاد کرد

نامه آیت‌الله خامنه‌ای پلی را با دانشجویان و اساتید آزاده ایجاد کرد

استاد علوم سیاسی دانشگاه صنعا گفت «دیدگاه‌های شرافتمندانه و بشردوستانه اخیر رهبر انقلاب ایران در قبال دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین نشان داد که ایشان پشتوانه‌ای محکم برای آن‌ها جهت ادامه مسیر و چراغی روشن برای ما هستند که می‌توانیم از آن الهام بگیریم».

دکتر «ماجد الوشلی» پژوهشگر و کارشناس حوزه روابط بین‌الملل و دیپلماسی یمن درباره نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به ایسنا گفت: از دیدگاه ما این نامه ارزشمند و مقدس و حامل پیام عاطفی و بشردوستانه‌ای است که ارزش‌های اخلاقی، اسلامی، انسانی و نیز ارزش‌های شرافتمندانه تعامل را در ما می‌پروراند.

الوشلی اظهار داشت: یکی از ارزشمندترین نامه‌ها، این نامه‌ آیت‌الله خامنه‌ای است که خوانده‌ام و خطاب به دانشجویان و اساتیدی است که قیام کردند، لبیک گفتند و از قیدوبندهای آمریکایی‌سازی و صهیونیسم‌سازی خارج شدند و غبار ظلم و بی‌عدالتی را زدودند و اراده کردند که دیدگاهی شرافتمندانه که نمایانگر ارزش‌های والای انسانی است، داشته باشند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه صنعا تصریح کرد: نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکایی موجب شد تا تمام دنیا به دیده احترام و قدردانی به آن‌ها بنگرد و این دیدگاه را محقق کند که آگاهی و علمی که آن را تدریس کرده و یا آموخته‌اند، ناگزیر باید به کار گرفته شود و باید موضع عملی اتخاذ شود.

استاد دانشگاه صنعا: آیت‌الله خامنه‌ای پلی را با دانشجویان و اساتید آزاده ایجاد کرد
ماجد الوشلی، پژوهشگر یمنی و استاد دانشگاه صنعا

وی همچنین عنوان داشت: این نامه حاوی بسیاری از اصول و ارزش‌های قرآنی و اسلامی و نیز بیانگر تواضع و فروتنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که با کمال احترام، تواضع و وقار این پیام را می‌فرستد و با آن‌ها همدلی می‌کند، پشتوانه آن‌هاست و آن‌ها را به این مبارزه ترغیب می‌کند و ارزش‌های انسانیت، همکاری و یکپارچگی را تقویت و پلی را با دانشجویان و اساتید آزاده و مبارزان ایجاد می‌کند تا با آن‌ها تعامل و همکاری کند و آن‌ها مورد توجه قرار گیرند. این دانشجویان در دانشگاه‌ها یک مدل منحصر به فرد و عظیمی را ارائه کردند که ناگزیر باید اجرایی شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و باید در همه دانشگاه‌های جهان چنین دیدگاه شرافتمندانه و آزادی‌خواهانه‌ای باشد.

الوشلی افزود:‌ زیرا ما اکنون در هشتمین ماه مظلومیت فلسطین و ظلم‌ و ستم رژیم صهیونیستی تحت حمایت ایالات متحده آمریکا، این رژیم جنایتکار و امپریالیست و رژیم سرمایه‌داری هستیم که زنجیره بشریت و انسان‌های آزادی‌خواه را از هم گسست. ما مظلومیت مردم غزه و مردم فلسطین را احساس و با آن‌ها همدردی می‌کنیم و خدا را شکر که ما در یمنِ با ایمان و با درایت هستیم و همچنان مواضع رسمی و مردمی ما مواضعی عظیم، مبتنی بر سخن و عمل و مظهر اصول و رهنمودهای عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن است و این یکی از نعمت‌های خداوند متعال است که ما دارای موضع صحیح بوده و در جایگاه درست ایستاده‌ایم که با مظلوم و نه ظالم هستیم و هر چه از امکانات و ظرفیت‌ها اعم از نظامی، سیاسی، مردمی یا مالی را که بتوانیم ارائه می‌دهیم و از این ملت مبارز فلسطین برای تداوم مبارزه و جهاد خود علیه رژیم اسرائیل حمایت می‌کنیم.

پژوهشگر یمنی اظهار داشت: این نامه ارزش‌های عاطفی و ارزشمند بسیاری را در برگرفته که ما آن‌ها را احساس می‌کنیم، یعنی وقتی این نامه را از شخصیت بزرگی همچون آیت‌الله خامنه‌ای می‌خوانم احساس غرور و افتخار می‌کنم و خدا را سپاس می‌گویم که در روزگاری که تعداد یاوران کم است و در زمانه‌ای که شاهد ذلت و حقارت بسیاری از رژیم‌ها و مردمان هستیم، از وجود چنین رهبر حکیم و فرزانه‌ای برخورداریم و این دیدگاه‌های والا و شرافتمندانه نور و چراغی روشن برای ماست که می‌توانیم از آن الهام بگیریم.

استاد دانشگاه صنعا: آیت‌الله خامنه‌ای پلی را با دانشجویان و اساتید آزاده ایجاد کرد
تجمع دانشجویان در دانشگاه پورتلند

کارشناس حوزه روابط بین‌الملل و دیپلماسی یمنی درباره میزان تاثیرگذاری نامه رهبر انقلاب در سطح دانشگاهیان و سایر شخصیت‌های آمریکایی گفت: البته وقتی شخصیتی مثل آقای خامنه‌ای که رهبر بزرگترین کشور منطقه هستند، صحبت کنند، از بعد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دانشجویی تاثیرگذار خواهد بود، زیرا وقتی دانشجویان این همدلی بزرگ را از سوی آقای خامنه‌ای احساس کنند این امر تاثیر خواهد گذاشت و پشتوانه‌ای برای آن‌ها خواهد بود. این موضوع از مواردی است که نیازمند روحیه‌دهی، ایستادگی در کنار آن‌ها و در صفوف آن‌هاست.

الوشلی در خاتمه گفت: این پیامی بسیار تاثیرگذار بر بسیاری از دانشجویان، اساتید و شخصیت‌های بالغ و آگاه خواهد بود، وقتی این کلام و سخنان متمدنانه و گرانقدر را که مسئولیت، وحدت و این مظلومیت را درک می‌کند، از صمیم قلب احساس کنید، این امر از همه ابعاد تاثیرگذار است و این موضوع از اموری است که باید به آن‌ها توجه کنیم و نسبت به آن نگاه عادلانه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha