• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403031308994
  • خبرنگار : 50176

میزبانی ۱۴ هزار خانوار عشایری لرستان از جشنواره «طعم کتاب با عشایر»

میزبانی ۱۴ هزار خانوار عشایری لرستان از جشنواره «طعم کتاب با عشایر»

ایسنا/لرستان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با هدف برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» ویژه عشایر کوچ‌رو با مدیرکل امور عشایری دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان امروز (۱۳ خرداد ماه) در این دیدار، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عموم مردم متعلق است و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه همواره از اولویت‌های کاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

وی ادامه داد: عشایر بخشی قابل توجهی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که خدمت‌رسانی در موارد مختلف وظیفه همه مسؤولان و دستگاه‌هاست. از این رو، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای برقراری عدالت اجتماعی، اقدام به برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» کرد و این جشنواره در چند استان کشور با موفقیت برگزار شده است.

او با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره در استان لرستان نیز فراهم شده و در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، افزود: در جشنواره «طعم کتاب با عشایر» کتابخانه با همه امکانات به میان عشایر استان می‌رود و به آنها بویژه کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی خواهد کرد. در این جشنواره با برپایی کتابخانه عمومی در مناطق عشایری، برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور، ویژه همه گروه‌های سنی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: علاوه بر مجموعه کتابخانه‌های عمومی که برگزارکننده اصلی این جشنواره است، نیازمند مساعدت سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله امور عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان، دامپزشکی و بسیج عشایری هستیم که امید است این دستگاه‌ها در این زمینه یاری‌گر کتابخانه‌های عمومی باشند.

مدیرکل امور عشایری استان نیز در این دیدار گفت: جامعه عشایری لرستان پنج درصد جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهد. حدود ۱۴ هزار خانوار عشایر لرستان کوچ‌رو هستند و شش ماه از سال را در مناطق قشلاقی شمال ایلام، خوزستان و جنوب استان مستقر می‌شوند.

هوشنگ نورمحمدی ادامه داد: جامعه عشایری لرستان در قالب ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه در استان به زندگی عشایری ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: احداث راه، تأمین آب آشامیدنی، احداث جایگاه‌های نفت و گاز، تبدیل اراضی دیم به آبی، طراحی سایت اسکان عشایر، طرح‌های مطالعاتی و آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب ۱۰۳ پروژه در سال ۱۴۰۳ از جمله فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این اداره است.

نورمحمدی با اشاره به وظیفه اداره کل امور عشایری در راستای خدمت‌رسانی فرهنگی به جامعه، گفت: آماده همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» هستیم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha