• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403031308889
  • خبرنگار : 50649

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز خبر داد:

پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح‌های زیربنایی بخش کشاورزی شیراز

پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح‌های زیربنایی بخش کشاورزی شیراز

ایسنا/فارس سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی طرح‌های زیربنایی بخش کشاورزی این شهرستان از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بیش از ۴۵  میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال اعتبار در این حوزه هزینه و ۱۲ طرح زیر بنایی به انجام رسیده است.

محمد میرزایی امروز، ۱۳ خردادماه در حاشیه بازدید از برخی طرح های زیر بنایی به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: از محل اعتبارات استانی، خشکسالی، سیل، سفر ریاست جمهوری شهید و کمک‌های فنی و اعتباری ۴ طرح کانال انتقال و توزیع آب، ۷ رشته قنات و یک جاده بین مزارع در این شهرستان اجرا و تقدیم بهره‌برداران شده است. 

وی با بیان اینکه شهرستان شیراز دارای بیش از ۸۰  رشته قنات است که نقش بسزایی در تامین منابع آبی بخش کشاورزی این شهرستان دارند، اظهار کرد: با صرف بیش از ۱۴ میلیارد و ۲۴۸ میلیون ریال اعتبار قنوات بردج، چشمه سبز، چرامکان، کیالکی، میراحمدی، گویم و ایزدخواست مرمت و بازسازی شده است. 

میرزایی با اشاره به اینکه در حوزه انتقال آب نیز کانال‌های آبرسانی چنارمیشوان، اسلام‌آباد بنگر، ریچی و کراچ با هزینه کرد ۲۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریالی بازسازی و بهسازی شده‌اند، گفت: این طرح توسط پیمانکاران ذیصلاح و با نظارت جهاد کشاورزی انجام و به پایان رسیده‌اند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با یادآوری اینکه وجود جاده‌های بین مزارع مناسب در کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی و تسهیل امور زراعی و باغی اثرگذار هستند، بیان کرد: با تخصیص و هزینه‌کرد حدود یک میلیارد و ۷۲۰ میلیارد ریال یک جاده بین مزارع در منطقه بید زرد بهسازی و تحویل کشاورزان شده است.

اجرای طرح‌های زیربنایی برای ۷۰۰ نفر کشاورز شیرازی

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از بهره‌مندی بیش از۷۰۰  نفر کشاورز این شهرستان از اجرای طرح‌های زیر بنایی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها انجام امور زراعی و باغی تسریع، تسهیل و هزینه‌های تولید کاهش یافته است. 

امین شکری‌زاده سعادت‌آباد با بیان اینکه طرح‌های مذکور موجب رونق تولید در بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان شیراز شده است، افزود: حفظ و پایداری منابع پایه به‌عنوان ثروت‌ بین‌نسلی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و تخریب سفره‌های زیرزمینی و سطحی آب به معنای مختل شدن تولید در بخش کشاورزی خواهد بود. 

وی با تصریح اینکه بی‌توجهی به منابع خدادادی و تخریب آن منجر به وابستگی به واردات محصولات کشاورزی می‌شود، گفت: از طرف دیگر می‌تواند باعث به مخاطره افتادن وضعیت شغلی بسیاری از فعالان بخش کشاورزی که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم از این مسیر کسب درآمد و زندگی می‌کنند، شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha