• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403031308883
  • خبرنگار : 50294

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد:

توزیع ۶۳۹ جلد کتاب در مدارس استثنایی  کردستان

توزیع ۶۳۹ جلد کتاب در مدارس استثنایی  کردستان

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از توزیع ۶۳۹ جلد کتاب داستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مدارس استثنایی استان خبر داد.

طالب محمدی ۱۳ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

محمدی گفت: این تعداد کتاب با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تهیه و در دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس استثنایی استان توزیع شد.

وی افزود: کتاب‌خوانی به عنوان وسیله‌ای مؤثر برای ایجاد رغبت بیشتر و عادت دادن کودکان و نوجوانان به مطالعه بوده و انتخاب کتاب‌های مفید و جذاب انگیزه دانش‌آموزان را بیشتر می‌کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه جوامع به شمار می‌رود، عنوان کرد: موضوع کتاب‌های انتخابی برای دانش‌آموزان باید ملموس، عینی، کاربردی و به محیط زندگی آنان نزدیک باشد.

محمدی بیان کرد: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن انکارناپذیر است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین ابزارها برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان که سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه و ارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: ۵۵۴ نفر از عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه استان در ۷۷ مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی به حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: همچنین ۵۸۹ دانش آموز نیز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) در مدارس عادی و با بهره‌مندی از خدمات آموزشی، پرورشی،توانبخشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha