• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403031308780
  • خبرنگار : 50117

فرماندار فریدن خبر داد:

۹۲۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی فریدن در دولت سیزدهم

۹۲۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی فریدن در دولت سیزدهم

ایسنا/اصفهان فرماندار فریدن با اشاره به دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی، گفت: ارتقاء راه‌های شهری و روستایی، بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای، راه‌اندازی اورژانس، اشتغالزایی و تأمین مسکن مهم‌ترین خدمات دولت در سه سال گذشته بوده است.

عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خدمات دولت سیزدهم در شهرستان فریدن، اظهار کرد: روند حرکتی دولت سیزدهم با دولت‌های دیگر متفاوت بود که انصافاً در این دولت کارهای بسیار خوبی با وجود تمام مشکلاتی که دشمنان برای ایران اسلامی ایجاد کردند انجام شد. در شرایط تحریم و فتنه‌های مختلفی که علیه کشور رقم زدند مدیریت جهادی شهید آیت‌الله رئیسی سبب شد بر تمام این مشکلات فائق شویم.

وی افزود: یکی از افتخارات بنده این است که در یک دولت شریف و مردمی کار می‌کنم. کل اعتبارات عمرانی که از مرداد ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ به شهرستان فریدن اختصاص پیدا کرد بیش از ۹۲۷ میلیارد تومان بود که در این شرایط اقتصادی جای تقدیر داشته و نشان از تلاش شبانه‌روزی در دولت سیزدهم دارد.

نوسازی اورژانس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان

فرماندار فریدن گفت: در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان یک اورژانس مخروبه داشتیم که با پیگیری‌های زیادی که در این دولت انجام شد این اورژانس نوسازی و بهسازی شد که توسعه خوبی پیدا کرد. برای بهره‌برداری کامل از اورژانس فریدن با احتساب تجهیزات آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و کمتر از دو سال به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی پَد هوایی

عباسی ادامه داد: یک پَد هوایی داشتیم که یکی از مطالبات اساسی مردم شهرستان بود و با توجه به اینکه فریدن سطح دو ارجاع است و به شهرستان‌های غرب استان خدمات می‌دهیم یکی از نیازهای ضروری بود که این پد هوایی به بهره‌برداری رسید. همچنین پایگاه امداد اورژانس با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید. در توسعه بیمارستان نیز کارهای خوبی انجام شد، یک مرکز بهداشت در شهر داران داریم که روبه اتمام است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و بخش «ام آر ای» بیمارستان فریدن نیز افتتاح خواهد شد.

۹۲۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی فریدن در دولت سیزدهم

۳۴ هزار تن آسفالت‌ریزی در روستاها

وی گفت: در بخش راه‌سازی و راه‌های روستایی کارهای ارزشمند در فریدن انجام شده است. ۲۸ روستا داریم که بیشتر این روستاها از نظر زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری با مشکل مواجه بودند که این مهم انجام شد و بیش از ۳۴ هزار تن آسفالت صورت گرفت و در ورودی‌های غربی که دو کیلومتر مانده بود آسفالت آن انجام شد و به بهره‌برداری رسید. در بحث رفع نقاط حادثه‌خیز کارهای بسیار خوبی انجام شد و جاده فریدن یک جاده ترانزیتی بوده و پل ارتباطی میان چند استان است که بخش عمده این نقاط حادثه‌خیز ترمیم و بازسازی شد.

فرماندار فریدن تصریح کرد: روشنایی جاده‌ها در بسیاری از موارد انجام شد و پل عابر پیاده در برخی از روستاها احداث شد.

واگذاری زمین به ۴۵۰ نفر

عباسی با بیان اینکه در بخش مسکن یکی از شعارهای دولت سیزدهم ساخت مسکن برای مردم بود، گفت: در هشت سال قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم حتی یک مسکن هم احداث نشد و یک پلاک زمین هم واگذار نشده بود، اما اکنون در فریدن به بیش از ۴۵۰ نفر زمین واگذار شده است که در حال ساخت و ساز است و در هفته آینده هم این واگذاری‌ها ادامه خواهد یافت. در بخش روستایی نیز برخی روستاها زمین منابع ملی ندارند که این مشکل را حل خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در بخش آموزش و پرورش برخی از مدرسه‌های شهرستان مخروبه شده بود که بسیاری از مدارس بازسازی و به بهره‌برداری رسیدند مانند مدرسه شهید عباسی دره بید که افتتاح شد. خوابگاه هنرستان آیت‌الله خامنه‌ای نیز تکمیل و به بهره‌برداری رسید. سلف‌سرویس یکی از مدارس نیز تکمیل شد و مدرسه جلال هاشمی دامنه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای پس از ۱۷ سال

فرماندار فریدن گفت: در بخش جهاد کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام شد که بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان در لایروبی قنوات هزینه شد. شهرک گلخانه‌ای داشتیم که به دلایلی ۱۷ سال تعطیل بود که با پیگیری‌های زیاد این گلخانه با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. این گلخانه ۴۰ واحد دارد که ۱۳ واحد آن اکنون فعال شده است که البته چون در حریم شهر دامنه است باید مشکل فنی آن حل شود.

عباسی افزود: در بحث تغییر الگوی نوع کشت کارهای مهمی انجام شد. معضل سیب‌زمینی که در شهرستان داشتیم با آموزش‌هایی که داده می‌شود در سال بعد معضلی نخواهیم داشت. یک کارخانه نیز در همین خصوص به بهره‌برداری خواهیم رساند که در صورت بهره‌برداری بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال و سیب‌زمینی مرتفع می‌شود. گازرسانی بین مزارع در بخش دامنه انجام شد که در زمستان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

۹۲۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی فریدن در دولت سیزدهم

تکمیل پایش تصویری راه‌ها تا پایان شهریور

وی ادامه داد: در بخش مخابرات ارتقای شبکه‌های ارتباطی در سه سال گذشته رخ داد. فیبر نوری شهرستان در تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و دکل‌های مختلفی در فریدن نصب شده که پایش تصویری خوبی را در کل راه‌ها سبب شده است و تا پایان شهریور این پایش تصویری تکمیل می‌شود.

فرماندار فریدن گفت: در بحث ورزشی یک سالن ورزشی با نام مهر امام داشتیم که چند سال بود بلاتکلیف مانده بود که به بهره‌برداری رسید. همچنین دو زمین چمن مصنوعی در هنرستان سروش و یکی از روستاها احداث شد.

اشتغال‌زایی برای ۲۹۰۰ نفر

عباسی با بیان اینکه در سه سال گذشته در بخش اشتغال پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم، اظهار کرد: در دو سال گذشته برای ۲۹۰۰ نفر اشتغال در فریدن ایجاد شد و تسهیلات اشتغالی که به شهرستان اختصاص داده شد ۲۷۷ میلیارد تومان بود که در قیاس با ۸ سال قبل از دولت سیزدهم بی‌سابقه بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از جمعیت فریدن یارانه دریافت می‌کنند؟ گفت: با توجه به اینکه از نظر اقتصادی شرایط خوبی نداریم و قطب کشاورزی و دامداری هم در استان هستیم به دلیل خشکسالی‌های مستمر و خشک شدن ۹۰ درصد قنوات، معیشت مردم با مشکل مواجه شد که در نتیجه اکنون ۴۰ درصد جمعیت فریدن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و ۹۰ درصد جمعیت شهرستان یارانه دریافت می‌کنند.

فرماندار فریدن به صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی در ایجاد گلخانه و سردخانه‌ها شد و بنگاه‌های خُرد و کلان زودبازده رونق خوبی گرفتند.

عباسی گفت: در بخش فرهنگی، سینمایی در فریدن وجود دارد که به بخش خصوصی واگذار شده است. جلسات مختلفی درباره امر به معروف و نهی از منکر داشتیم و در بحث حجاب و عفاف نیز برنامه‌های بسیار خوبی اجرا کردیم. در هفته فرهنگی که با دهه کرامت مصادف شد برنامه‌های مهمی اجرا شد و در تپه نورالشهدا هر هفته پنجشنبه‌ها زیارت عاشورا برگزار می‌شود و جاده منتهی به این تپه نیز آسفالت شد.

وی افزود: در حوزه اجتماعی هفت مؤسسه فرهنگی داریم که در بحث تأمین جهیزیه کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند. شهرستان فریدن با توجه به اینکه مردمی مذهبی و ولایتمدار دارد مشکل خاصی در بحث عفاف و حجاب نداریم و شاهد هنجارشکنی در این باره نیستیم. در فتنه‌های گذشته نیز کمترین مشکل امنیتی را داشتیم که با هوشیاری مردم دارای امنیت کامل بودیم و به فراخوان‌های ضدانقلاب مرم وقعی نمی‌گذاشتند.

۹۲۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی فریدن در دولت سیزدهم

تخصیص ۵۰ هزار تن قیر رایگان

فرماندار فریدن تصریح کرد: در تأمین قیر رایگان بیش از ۵۰ هزار تن قیر به شهرها و روستاهای فریدن تخصیص یافت. در بخش شهرداری‌ها و درآمدهای آن به ازای هر نفر دولت ماهی ۱۵۰ هزار تومان به حساب دو شهرداری فریدن می‌ریزد که یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم است.

عباسی اظهار کرد: در بحث انتخابات هر دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری با رعایت مر قانون و در کمال آرامش در شهرستان فریدن برگزار شد و سعی کردیم در این انتخابات منویات رهبری مبنی بر سلامت انتخابات، رقابت سالم و مشارکت حداکثری محقق شود که این مهم انجام شد و شاهد مشارکت ۸۰ درصدی مردم در انتخابات بودیم.

ابلاغ طرح تفصیلی داران

وی افزود: شهرِ داران و دامنه طرح تفصیلی نداشتند که این مشکل مانعی بر سر راه پیشرفت شهرستان بود که با پیگیری‌های زیاد در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی شهر داران ابلاغ شد که در نتیجه آب شرب بسیاری از روستاها تأمین شد. پیگیری آب شرب از منابع پایدار بود که به نتیجه رسید که مقرر شد شهرستان‌های فریدن و چادگان از سد چادگان آب شرب خود را تأمین کنند که تا پایان امسال این مهم انجام خواهد شد.

فرماندار فریدن گفت: تصفیه‌خانه‌ای در شهر داران داریم که چند سال بود آب این تصفیه‌خانه در زمین‌های کشاورزی رها بود که این مشکل ساماندهی شد که مقرر شد این آب به سمت شمال شرقی داران هدایت و به سوی تپه نورالشهدا پمپاژ شود. ۴۰ هکتار زمین لم‌یزرع داریم که قرار است در این زمین‌ها درخت‌های غیرمثمر کاشته شود تا شاهد کمربند سبز در این ناحیه باشیم که در بحث گردشگری، اشتغال و صنایع چوب تأثیر زیادی دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری اماکن زیارتی مانند بقعه شیخ سلیمان داریم که در بحث گردشگری مذهبی تأثیر بسزایی دارند. دستکندهای طبیعی داریم که مورد توجه گردشگران است و در گردشگری طبیعی نیز پتانسیل‌های زیادی داریم که با مدیریت صحیح این بخش رونق زیادی پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما از میان خدمات ذکر شده مهم‌ترین اقدام دولت سیزدهم در شهرستان فریدن چه بوده است؟ گفت: معتقدم ارتقاء راه‌های شهری و روستایی، بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای، راه‌اندازی اورژانس، اشتغالزایی و تأمین مسکن مهم‌ترین خدمات دولت در سه سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha