• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403031308562
  • خبرنگار : 50444

امحاء ۱۰۰ میلیارد تومان مواد مخدر غیر قابل استحصال در خراسان شمالی

امحاء ۱۰۰ میلیارد تومان مواد مخدر غیر قابل استحصال در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۴۵۰ کیلوگرم مواد مخدر غیر قابل استحصال در خراسان شمالی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان امحاء شد.

ابوالحسن نجفی ۱۳ خردادماه در مراسم امحاء مواد مخدر کشف شده در استان اظهار کرد: این مواد شامل انواع مخدرهای صنعتی، بیش از ۷۴ هزار قرص مخدر و شربت است که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارند.

وی گفت: قرار است هفته آینده در استان میزبان دکتر مومن دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور باشیم که نخستین سفر وی به استان محسوب می‌شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر ضرورت توجه به پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

محمدرضا حسین نژاد گفت: باید اقدامات فرهنگی توسط متولیان این حوزه انجام شود و پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم.

به گفته وی، ضرورت دارد که فعالیت یاریگران زندگی در روستاهای استان افزایش یابد تا از ابتلای جوانان و مردم به اعتیاد جلوگیری شود.

دادستان مرکز خراسان شمالی نیز در این آیین بیان کرد: جرائم مرتبط با مواد مخدر تحت عنوان قانون مبارزه با مواد مخدر تحت تعقیب قرار می‌گیرند و مبارزه‌ای دوطرفه رخ می‌دهد.

سید جواد ایلالی ادامه داد: یک سوی این مبارزه منفعت طلبان و سوداگران مواد مخدر هستند که با جامعه می‌جنگند و در سوی دیگر نیز متولیان امور مبارزه با مواد مخدر قرار دارند که برای جلوگیری از به خطر افتادن جامعه از این مواد خانمان‌سوز درحال جانفشانی هستند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به جرائم مواد مخدر در صلاحیت دادگاه انقلاب است و در این مسیر بین توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان تفاوت وجود دارد. 

دادستان مرکز خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ معتاد متجاهر در کمپ‌های استان برای ترک اعتیاد حضور دارند، افزود: قانونگذار اعتیاد را یک بیماری تلقی کرده و مبارزه با سوداگران و قاچاقچیان در کنار درمان معتادان انجام می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha