• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031308561
  • خبرنگار : 71129

بر اساس نظرسنجی‌ها

میزان حمایت از بایدن در میان افراد فاقد تحصیلات آکادمیک کمتر از ترامپ است

میزان حمایت از بایدن در میان افراد فاقد تحصیلات آکادمیک کمتر از ترامپ است

در یک نظرسنجی جدید مشخص شد که میزان حمایت‌ها از بایدن در میان رای دهندگان فاقد تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی بسیار کمتر از ترامپ است و همین مساله رقابت بین این دو را نسبت به دوره قبلی و در سال ۲۰۲۰ خیلی سخت‌تر کرده است.

به گزارش ایسنا، تجزیه و تحلیل نظرات حدود ۲۴ هزار رای دهنده ثبت نام شده به نظرسنجی رویترز/ایپسوس در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که حمایت از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در میان رای دهندگان بدون مدرک دانشگاهی ۱۰ درصد در مقایسه با کارزار انتخاباتی در ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

آمریکایی‌های بدو مدرک دانشگاهی سه تا از پنج رای دهنده را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می‌دادند. این افراد شامل سیاهپوستان، زنان اسپانیایی‌تبار، رای دهندگان جوان و زنان حومه شهرها هستند.

این نظرسنجی پیش از اینکه هیات منصفه نیویورک روز پنجشنبه ترامپ را به دلیل تلاش برای لاپوشانی پرداخت حق السکوت به یک ستاره فیلم‌های مستهجن مجرم تشخیص دهد، تکمیل شد.

در یک نظرسنجی دیگر که روز جمعه توسط ایپسوس /رویترز انجام شد، یکی از هر ۱۰ جمهوری خواه اعلام کردند که کمتر مایلند به دلیل حکم ترامپ به او رای بدهند. در همین نظرسنجی مشخص شد که بایدن با دو درصد پیشی دارد.

این نظرسنجی نشان داد رای دهندگانی که از بایدن ناامید شده‌اند، به طور دسته جمعی به سمت ترامپ حرکت نمی‌کنند. در عوض، به نظر می‌رسد به صورت کلی از انتخاب‌های خود ناامید شده‌اند و مطمئن نیستند که در انتخابات ۵ نوامبر چه خواهند کرد.

یکی از این رای دهندگان که زنی ۶۷ ساله اهل نیویورک است، گفت: «آنها کاندیداهایی نیستند که من احساس کنم قادرند با چالش‌هایی که ما با آنها روبرو هستیم، مقابله کنند.»

کارزار بایدن در پاسخ به تحلیل رویترز اعلام کرد که نظرسنجی‌های ملی تصویری ناکافی از این رقابت انتخاباتی ارائه می‌دهند چون رای دهندگان خارج از ایالت‌های مهم انتخاباتی پیام کمپین‌ها را نمی‌بینند.

در نظرسنجی ماه مه ایپسوس/رویترز، مشخص شد که میزان محبوبیت بایدن به پایین‌ترین حد خود در دوران ریاست جمهوری یعنی به ۳۶ درصد در پنج ماه منتهی به انتخابات رسیده است.

نگرانی از وضعیت اقتصادی بسیاری از رای دهندگان قبلی به بایدن را به این باور رسانده که آنها آماده‌اند حداقل به رای دادن به ترامپ فکر کنند.

یکی از این رای دهنده‌ها گفت، هزینه‌های مربوط به منزل و زندگی در دوران ریاست جمهوری بایدن به شدت افزایش داشته است.

بر اساس برآوردهای وزارت کار ایالات متحده، تورم چالشی دائمی برای بایدن بوده و در حالی که به اوج خود در سال ۲۰۲۲ رسید، قیمت مواد غذایی از زمان روی کار آمدن بایدن بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است. نرخ بالای بهره که برای کاهش تورم طراحی شده، خریدهایی مانند اتومبیل و خانه را به میزان قابل توجهی گرانتر کرده است.

بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ با حدود ۷ میلیون رای بیشتر در سطح ملی پیروز شد، اما سیستم کالج انتخاباتی ایالت به ایالت به این معنی است که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را می‌توان در هفت ایالت با نوسان بسیار رقابتی از جمله آریزونا، جورجیا و ویسکانسین با حاشیه کم برد و در انتخابات پیروز شد.

رویترز بازه زمانی اوایل مارس تا اواسط مه را در دو سال انتخاباتی آمریکا انتخاب کرده تا مقایسه‌ای نزدیک داشته باشد. تا مارس ۲۰۲۰، بایدن کاندیدای اصلی ریاست جمهوری دموکرات‌ها بود و آمریکا تازه داشت پاندمی کرونا را تجربه می‌کرد.

از اوایل مارس آن سال، سهم بایدن از رای دهندگان غیر تحصیلکرده دانشگاهی از ۴۲ درصد در مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۳۲ درصد رسید. سهم ترامپ از رای دهندگان غیر تحصیل کرده از ۴۲ درصد به ۴۴ درصد رسید.

سهم بایدن از رای دهندگان در خانوارهایی که کمتر از ۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، ۱۴ واحد کاهش یافته و به ۳۳ درصد رسیده است در حالی که ترامپ با ۵ درصد افزایش به ۴۰ درصد رسیده است. میزان حمایت از ترامپ در میان کسانی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند با ۴ درصد کاهش به ۳۸ درصد رسید، در حالی که بایدن با ۲ واحد کاهش به ۴۳ درصد رسیده است.

همچنین بر اساس این نظرسنجی میزان حمایت‌ها از بایدن در سایر گروه‌های جمعیتی که نقش مهمی را در پیروزی ۲۰۲۰ او ایفا کردند، کاهش داشته است.

در میان رای دهندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله، میزان حمایت‌ها از بایدن با ۱۱ درصد کاهش به ۳۷ درصد رسید در حالیکه ترامپ در این گروه جمعیتی از حمایت ۳۰ درصدی برخوردار است.

در میان زنان اسپانیایی تبار، میزان حمایت از بایدن با ۱۹ درصد کاهش به ۳۹ درصد رسید در حالیکه در سال ۲۰۲۰ این میزان ۵۸ درصد بود.

همچنین میزان حمایت‌ها از بایدن در میان زنان ساکن حومه شهرها، با هفت درصد کاهش به ۴۲ درصد رسیده و ترامپ ۳۴ درصد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha