محمدرضا دیدبان اردکانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر تمهیدات این سازمان برای بهبود وضعیت نوبتدهی و کاهش معطلی بیماران در صف انتظار توصیه کرد که بیماران برای کاهش میزان معطلی در مطبها، نوبت خود را اینترنتی رزرو کنند و افزود: در این زمینه اگر کسی شکایت خاصی داشته باشد، تذکر میدهیم اما نمیتوان پزشک را هم چندان مقصر دانست.
وی گفت: مردم به بعضی پزشکان اعتماد بیشتری دارند و تعداد زیادی از بیماران به آنها مراجعه میکنند. ممکن است پزشکی دیگر در همان تخصص و با همان رده، در یک روز ۵ بیمار هم نداشته باشد. وقتی مردم یک پزشک را قبول دارند، باید تحمل یکی دو ساعت معطلی را هم داشته باشند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تقریبا تمام پزشکان در سایتهای اینترنتی اقدام به نوبتدهی میکنند، گفت: اگر بیماران از این طریق اقدام به دریافت نوبت کنند، میزان معطلی آنها در مطب کمتر خواهد بود و با پرداخت مبلغ ناچیزی برای رزرو، با کمتر از یک ساعت انتظار، توسط پزشک ویزیت خواهند شد.
دیدبان در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص تخلف برخی پزشکان در میزان دریافت وجه از بیماران نیز گفت: تعرفههای پزشکی کاملا مشخص است و هر بیماری که فکر میکند پول بیشتری از او دریافت شده است، میتواند شکایت کند.
وی در این خصوص توضیح داد: شخص شاکی باید به سازمان نظام پزشکی مراجعه کرده و فرم شکایت را پر کند. پس از آن ما پزشک مربوطه را فرا میخوانیم و در این خصوص از او توضیح میخواهیم تا در صورت اثبات تخلف، با او برخورد شود.
رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی شیراز، دیگر راه ثبت شکایت را استفاده از سامانه ۱۸۱۹ عنوان کرد و گفت: این دست از شکایات از طریق علوم پزشکی به ما منتقل شده و پیگیریهای لازم انجام خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات