• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403031208058
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

دولت سیزدهم حکمرانی اسلامی را آغاز کرد

دولت سیزدهم حکمرانی اسلامی را آغاز کرد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: حکمرانی اسلامی مستلزم همکاری و ایثارگری است.

ابوطالب شفقت امروز (۱۲ خرداد ماه) در جریان سفر به الیگودرز و در شورای اداری این شهرستان، با بیان اینکه دولت سیزدهم حکمرانی اسلامی را آغاز کرد و این حکمرانی مستلزم حوصله، زمان، دانش، همدلی، همکاری و ایثارگری است، بیان کرد: ایثارگری در این مدل خدمت، با ایثارگری هشت سال دفاع مقدس تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی از عزیزان‌مان گذشتیم، اما در برخی مواقع از مادیات نمی‌گذریم و این اشکال است، باید همدل و هماهنگ بود تا جریان حکمرانی اسلامی را به منصه ظهور برسانیم، اظهار کرد: مدیریت این جریان نیازمند کار علمی و اجرایی است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه آموزش عالی و مدارس باید روی علم حکمرانی کار کنند، تا نسل‌هایی که می‌آیند بدانند علم حکمرانی اسلامی با تمام علومی که در دنیا تدریس می‌شود، بویژه علوم انسانی و اسلامی متفاوت است، بیان کرد: در علم حکمرانی اسلامی توحید محوریم نه سودمحور و چنانچه به اقتصاد توجه می‌شود در راستای ایجاد وحدت اسلامی است.

وی با بیان اینکه اینجا کارخانه‌دار و مالک اراضی فقط به سود خود نمی‌اندیشیند، بلکه رونق اقتصادی منطقه و کار و کاسبی افراد را در نظر می‌گیرند، گفت: جریان حکومت اسلامی متفاوت با مجموعه‌ای است که در قالب کتاب‌های مدیریتی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و ضرورت دارد دانشگاه‌های استان و کشور علوم انسانی را با منطق برگرفته از قرآن به فرزندان‌مان بیاموزند تا آنها بتوانند در آینده حکمران اسلامی شوند.

نماینده عالی دولت در لرستان افزود: حکمران، خادم مردم و پیونددهنده بین مردم است، اگر حکمران نماینده مجلس است قانونی که تنظیم می‌کند باید سبب شود مردم راحت‌تر از آن بستر حرکت کنند، اگر حکمران دستگاه قضاست جلوی متجاوز و متجاهر را می‌گیرد و اگر حکمران مجری است کارگر و نوکر مردم است و این جریان و حرکت حکمرانی اسلامی محسوب می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha