• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403031207900
  • خبرنگار : 71560

تا انتخابات

پاپی زاده: رئیس جمهور آتی باید بتواند برنامه‌های بر زمین مانده را ادامه دهد

پاپی زاده: رئیس جمهور آتی باید بتواند برنامه‌های بر زمین مانده را ادامه دهد

نماینده مردم دزفول در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته با تغییر دولت ها سیاست های کلان تغییر نمی کند، تاکید کرد: یکی از مواردی که رئیس جمهور آتی باید به آن توجه داشته باشد این است که تا حد امکان پروژه‌ها و برنامه‌های دولت قبلی را ادامه دهد.

عباس پاپی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مختصاتی که رئیس جمهور آتی باید داشته باشد، بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که هر فردی که به عنوان رئیس جمهور آتی روی کار می آید، نباید به سراغ این برود که از اول مسائل را دنبال کند بلکه باید مسیری را که آغاز شده است ادامه دهد. برای خیلی از برنامه‌ها هزینه شده و حتی مدت‌ها کار کارشناسی بر روی آن انجام شده است. کنار گذاشتن این برنامه ها برای کشور هزینه دارد؛ به عنوان مثال بحث مسکن ملی که در دولت سیزدهم کلید خورد؛ یا رفع چالش های اقتصادی از موضوعات مهمی بود که در دولت سیزدهم کلید خورد و انتظار می رود و برنامه ریزی های صورت گرفته در این حوزه ادامه پیدا کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس دوازدهم تصریح کرد: یکی از مواردی که  ریاست جمهور آتی باید به آن توجه داشته باشد این است که تا حد امکان پروژه‌ها و برنامه‌های دولت قبلی را ادامه دهد. این موضوع را در کشورهای توسعه یافته نیز می بینیم که با تغییر دولت‌ها سیاست‌ها نیز به طور کلی تغییر نمی‌کند. در جزئیات برنامه‌ها به منظور اصلاح روند تغییراتی صورت می گیردت اما اینگونه نیست که کلا کنار گذاشته شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: در بعد بین المللی نیز باید گفت که دیپلماسی منطقه‌ای در دوران ریاست شهید امیرعبداللهیان بر وزارت خارجه بسیار خوب پیشرفت. ما توانستیم با کشورهای همسایه خود ارتباط خوبی برقرار کنیم. هر کشوری برای تامین امنیت خود نیاز دارد که با همسایگان خود یکسری مراودات امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را برقرار کند. آنچه که تامین کننده امنیت ما است این بوده که منافع کشورها را به هم گره بزنیم. زمانی که منافع کشورها به هم گره بخورد، هر کشوری سعی می کند به امنیت کشور همسایه خود کمک کند تا کمتر منافع خودش دچار آسیب شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم گام های موثری برای ارتقای دیپلماسی منطقه ای برداشته شد. امیدوار هستیم که در دولت آینده نیز این سیاست ادامه دار باشد. تقویت گروه های دوستی ایران در سطح منطقه و در سطح جهان بسیار مهم است. اکنون می بینیم که همگرایی خوبی بین کشورها به وجود آمده است. پیام ها تسلیتی که بعد از شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه ایشان به سوی کشور ما سرازیر شد، پیام قوی در حوزه دیپلماسی بود. امروز خیلی از کشورها تمایل دارند که مراودات خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهند. این سیاست باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha