• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403031207854
  • خبرنگار : 50024

تقویت اقتصاد جوامع محلی با کشت گیاهان دارویی در زمین‌های کشاورزی

تقویت اقتصاد جوامع محلی با کشت گیاهان دارویی در زمین‌های کشاورزی

ایسنا/البرز رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی البرز گفت: به دنبال آن هستیم که مردم را به کاشت گیاهان دارویی در مزارع و زمین‌های کشاورزی تشویق کنیم.

محمد رستمیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه البرز ظرفیت‌های بسیاری در زمینه کشت گیاهان دارویی دارد، اظهارکرد: گیاهان دارویی البرز عمدتاً در مناطق کوهستانی استان از جمله ارتفاعات طالقان، ساوجبلاغ و جاده چالوس رشد می‌کنند.

وی اضافه‌کرد: این گیاهان چند نوع هستند و در قالب بوته‌های علفی، درخت و درختچه تقسیم بندی می‌شوند.

 این مسئول با بیان اینکه برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی از عرصه‌های طبیعی اغلب از ناآگاهی مردم نشات می‌گیرد ولی عده‌ای هم برای سودجویی دست به این کار می‌زنند، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که مردم را به کاشت گیاهان دارویی در مزارع و زمین‌های کشاورزی تشویق کنیم و در این راستا از چند سال پیش طرح ویژه‌ای در استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: کشت این گیاهان علاوه بر اشتغالزایی، به تقویت اقتصاد جوامع محلی کمک زیادی می‌کند و در کنار آن با صادرات آنها شاهد ارزآوری برای کشور خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بذور گیاهان دارویی که در مزارع مردم کاشته می‌شود تفاوت چندانی با بذور گیاهانی که در عرصه‌های طبیعی رشد می‌کنند ندارد و این تصور نادرست است که گیاهان کوهی، جنلگی و ... با گیاهانی که در مزارع کشت می‌شوند از لحاظ کیفیت و خواص تفاوت محسوسی دارند.

رستمیان با تاکید بر اینکه افرادی که می‌خواهند در مزارع و زمین‌های خود گیاه دارویی کشت کنند حتما باید از منابع طبیعی مجوز بگیرند، گفت: با توجه به اینکه برخی ممکن است گیاهان دارویی را از عرصه های طبیعی برداشت کنند ولی مدعی شوند که در مزرعه خود کشت کرده‌اند، افرادی که می‌خواهند هر نوع گیاه دارویی را در زمین خود بکارند باید مجوز بگیرند تا از این طریق جلوی سودجویی متخلفان احتمالی گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha