• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403031207829
  • خبرنگار : 50659

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل:

رعایت قانون و پیاده‌سازی اعتقادات دینی در سیاست، مشخصه اصلی حضرت امام(ره) بود

رعایت قانون و پیاده‌سازی اعتقادات دینی در سیاست، مشخصه اصلی حضرت امام(ره) بود

ایسنا/اردبیل رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: حضرت امام دارای تقوای فردی و سیاسی و متقی به تمام معنا بودند و رعایت قانون و پیاده سازی اعتقادات دینی در سیاست، مشخصه اصلی حضرت امام(ره) بود و منش امام، معیار خوبی برای سنجش عملکرد مدیران و رهبران سیاسی و حتی سبک زندگی اسلامی است.

دکتر مهدی داوری در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت فرا رسیدن سالگرد رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در مورد سیره عملی آن امام بزرگوار اظهار کرد: حضرت امام در تمام جهات انسانی دارای شخصیت منحصر و بی نظیر بودند و عنایت ویژه الهی بود که شخصیت همه بعدی و فاضل در تمام مسائل اخلاقی، دینی و سیاسی داشتند. امام راحل متخلق به اخلاق حسنه اسلامی و از طرفی دیگر سیاستمداری مقتدر بودند.

وی ادامه داد: حضرت امام سرشار از مهر و عطوفت و برای تمام خانواده ها الگوی عملی در سبک زندگی اسلامی بود و در عین حال، نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار بودند.

داوری افزود: حضرت امام دارای تقوای فردی و سیاسی و متقی به تمام معنا بودند و رعایت قانون و پیاده سازی اعتقادات دینی در سیاست مشخصه اصلی حضرت امام بود و منش امام معیار خوبی برای سنجش عملکرد مدیران، رهبران سیاسی و حتی سبک زندگی اسلامی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در ادامه گفت: حضرت امام جایی نبود که الگوی عملی برای ارائه نداشته باشند. با تفکر و تامل در بعضی جملات حضرت امام مشخص می‌شود که ایشان به تمام زوایای زندگی بشری اشراف داشتند و سخنان خود را بر آن منوال ارائه می کردند. مثلا می فرماید: «دانشگاه کارخانه انسان سازی است» که این جمله واقعا جمله عمیقی است، چرا که دانشگاه در تمام زوایای زندگی انسان و جامعه تاثیر دارد و باید در جملات و فرمایشات امام دقت و تامل کنیم. مصداق آن این است که رضایت و نارضایتی در جامعه در مواقع زیادی به دست مدیران آن است که در دانشگاه و حوزه تحصیل کرده‌اند.

داوری گفت: باور عمیقی که حضرت امام(ره) به مردم داشتند و توجه ویژه ایشان به محرومین، الگوی عملی خوبی برای همه و به ویژه مدیران و سیاستگذاران است. در بحث عبادی و توحید، حضرت امام، مکتب توحید عملی را به خوبی نشان دادند و در موضوع خانواده و زنان و جوانان، الگوی فکری و عملی موثری بودند.

انتقال سیره رفتاری امام با استفاده از کلیپ‌ها، جملات کوتاه و رفتار عملی

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در بخش دیگر سخنان خود در مورد معرفی امام به نسل جوان و انگیزش علاقه جوانان نسبت به ایشان، اظهار کرد: باید زیبایی های رفتاری و اخلاقی حضرت امام را به شکل زیبا با استفاده از کلیپ ها و جملات کوتاه به نسل جدید ارائه کرد، زیبایی‌هایی را که در رفتار و نگاه ایشان وجود داشت در قالب پیام های عملی کوتاه، مختصر و مفید بتوان انتقال داد.

داوری ادامه داد: ولی از همه مهمتر این است که طبق حدیث شریف که می فرماید «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ» یعنی با عملتان مردم را دعوت کنید، همه ما در هر منصب و مقامی که هستیم باید رفتار حضرت امام را الگوی رفتاری خودمان قرار دهیم و در عمل پیاده کنیم.

وی افزود: حضرت امام شدیدا پایبند قانون بود و تاکید زیادی بر اجرای آن به آحاد مردم داشت و در استفتائات ایشان هم به عنوان یک مجتهد جامع الشرایط، عبارت "طبق مقررات جمهوری اسلامی" زیاد به چشم می خورد و این نکته مترقی هم باید خیلی مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: واقعیت این است ما حتی با نگاه به برخی از شاگردان حضرت امام مثل مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی، رئیس جمهور شهید و سایر بزرگواران محبوبیت آنها را در میان مردم می بینیم و این به خاطر این است که آنها رهرو راه امام بودند و سیره و منش ایشان را در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کردند و به همین خاطر محبوب قلبها شدند و بهترین راه این است که ما به فرامین حضرت امام چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی و سیاسی عمل کنیم تا بتوانیم انتقال دهنده فرامین، اخلاقیات و سیره عملی حضرت امام باشیم.

داوری در پایان گفت: امیدواریم که همه ما در هر جایگاهی که هستیم بتوانیم یاد، نام و خاطره امام خمینی(ره) این شخصیت فاضل و فرزانه را در یادها زنده نگه داریم چرا که مطمئنا حضرت امام در تمام دنیا به عنوان فردی با کمال ارزشهای انسانی ، اسلامی ، اخلاقی ، مدیر و مدبر الگو و مورد توجه بوده و هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha