• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031107513
  • خبرنگار : 71621

حمایت بورل از نقشه راه بایدن برای توقف درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی

حمایت بورل از نقشه راه بایدن برای توقف درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که از نقشه راه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای توقف درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، بورل در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «ما از نقشه راه بایدن برای آتش‌بس پایدار و آزادسازی گروگان‌ها جهت رسیدن به توقف دائمی درگیری‌ها، خروج ارتش اسرائیل و آغاز تلاش‌ها برای بازسازی (غزه) حمایت می‌کنیم. جنگ هم‌اکنون باید پایان یابد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش گفت رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و در صورت حصول توافق بر سر این طرح جدید، آمریکا پایبندی تل‌آویو به مفاد این طرح را تضمین خواهد کرد.

بایدن گفت: «اسرائیل یک پیشنهاد جامع ارائه داده است. این یک نقشه راه است که به آتش‌بس پایدار و آزادسازی تمام اسرا منجر خواهد شد. این پیشنهاد از طریق قطر به حماس تحویل داده شده است.»

وی همچنین گفت که ایالات متحده خواهد کوشید تا تضمین کند که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود بر اساس این پیشنهاد سه‌مرحله‌ای جدید عمل خواهد کرد.

بایدن گفت بر اساس این طرح، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمان حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. بااین‌حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

در مرحله دوم این طرح پیشنهاد، حماس تمام اسرای صهیونیست را که در غزه تحت کنترل کرده، آزاد خواهد کرد و رژیم صهیونیستی هم در مقابل تمام نیروهای خود را از غزه خارج می‌کند.

به گفته بایدن، سومین و آخرین مرحله این طرح پیشنهادی آتش‌بس، شامل یک طرح بزرگ بازسازی غزه خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با بیان اینکه از سران رژیم صهیونیستی خواسته با این طرح پیشنهادی موافقت کنند، گفت: «می‌دانم افرادی در اسرائیل هستند که با این طرح موافق نبوده و می‌خواهند جنگ تا ابد ادامه داشته باشد. بعضی از آن‌ها حتی در ائتلاف حاکم اسرائیل حضور دارند و با صراحت گفته‌اند که خواستار اشغال غزه هستند. من از رهبران اسرائیل خواسته‌ام فارغ از تمام این فشارها، از این توافقنامه حمایت کنند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha