• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031107512
  • خبرنگار : 71661

یک نظرسنجی تازه نشان داد

محکومیت ترامپ تاثیر چندانی بر عملکرد وی در انتخابات ندارد

محکومیت ترامپ تاثیر چندانی بر عملکرد وی در انتخابات ندارد

یک نظرسنجی تازه نشان داد محکومیت دونالد ترامپ در دادگاه نیویورک تاثیر چندانی بر عملکرد وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و مؤسسه ایپسوس نشان می‌دهد که محکومیت اخیر «دونالد ترامپ» در پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، تأثیر چندانی بر حمایت رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه از او ندارد.

در روز پنجشنبه هیئت‌منصفه دادگاه نیویورک ترامپ را در تمام ۳۴ مورد اتهام پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، مجرم شناخت. ترامپ در این پرونده به جعل اسناد مالی با هدف پنهان‌کردن حق‌السکوت متهم بوده و این حکم او را به اولین رئیس‌جمهور آمریکا بدل می‌کند که مرتکب بزه شده و مجرم شناخته می‌شود.

این نظرسنجی جدید که پس از محکومیت ترامپ برگزار شده، نشان می‌دهد ۵۶ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه می‌گویند حکم دادگاه تأثیری بر حمایت آن‌ها از ترامپ ندارد، ۳۵ درصد می‌گویند این حکم حمایت آن‌ها از ترامپ را افزایش خواهد داد، زیرا در نظر آنان، این حکم جنبه سیاسی دارد و نمایانگر واقعیت نیست. در مقابل، تنها ۱۰ درصد از رای‌دهندگان گفتند که با محکومیت ترامپ، احتمال اینکه آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به او رأی دهند، کاهش یافته است.

بااین‌حال، در گزارش رویترز آمده است: «از دست‌دادن ۱۰ درصد از حمایت رای‌دهندگان برای ترامپ مهلک‌تر از حمایت جدی‌تر آن ۳۵ درصد است، زیرا گروه دوم به‌هرحال به ترامپ رأی می‌دادند (و این آمار حامیان ترامپ را افزایش نخواهند داد.) »

در میان رای‌دهندگان مستقل که به هیچ یک از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات وابستگی حزبی ندارند، ۲۵ درصد گفتند حمایت آن‌ها از ترامپ کاهش یافته، ۱۸ درصد اعلام کردند که حمایت آن‌ها بیشتر شده و ۵۶ درصد گفتند این حکم هیچ تأثیری در میزان حمایت آن‌ها از ترامپ نخواهد داشت.

در این نظرسنجی که با شرکت ۲۵۵۶ رأی‌دهنده بزرگسال آمریکایی برگزار شد، ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند اگر انتخابات امروز برگزار شود، به «جو بایدن» رأی خواهند داد و ۳۹ درصد اعلام کردند که ترامپ را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش رویترز، برخی از تحلیلگران حزب جمهوری‌خواه بر این باورند که تا فرارسیدن روز انتخابات (۱۵ آبان) مسئله محکومیت ترامپ در ذهن رای‌دهندگان کم‌رنگ خواهد شد و تأثیر چندانی بر عملکرد انتخاباتی وی نخواهد گذاشت.

حکم مجازات ترامپ در ۱۱ ژوئیه (۲۱ تیر) صادر خواهد شد و نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی باور دارند او نباید برای این جرایم به زندان برود. در مقابل، ۴۶ درصد از رای‌دهندگان بر این باورند که ترامپ باید زندانی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha