• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403031107372
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا از سنخ دعوت انبیاست

نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا از سنخ دعوت انبیاست

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا از سنخ دعوت انبیاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر ایلام که در مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد:نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکا از سنخ دعوت انبیاء برای هدایت بشر است که ادبیات، محتوای عالی و فاخری دارد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، امروز یک حرکت در مقیاس جهانی آغاز شده و رهبر معظم انقلاب، نقش هدایت آن را برعهده گرفته و راه درست را به آنها نشان می‌دهد و فراتر از کشورها و جهان اسلام نقش آفرینی می‌کند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه، آنها را به وحدت و همدلی، اسلام و مفاهیم متعالی قرآن دعوت می کند، این پیام رهبری انقلاب اسلامی جغرافیای سیاسی جدیدی را در دنیا ترسیم می‌کند و جبهه مقاومت را به فراتر از آنچه تصور می شود گسترش می دهد، امروز جبهه مقاومت محدود به کشورهای اسلامی و همسایه ها رژیم صهیونیستی نیست، این پیام چهره واقعی آمریکا و صهیونیست ها را آشکار و مظلومیت مردم فلسطین را معرفی و تبیین می کند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته محیط زیست گفت:افراد فرصت‌طلب از ضعف مدیریت مسئولان مربوطه سوءاستفاده می کنند، اگر چنانچه قانون اجرا شود کسی به خودش اجازه نمی‌دهد آسیبی به طبیعت برساند.

وی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه این هفته روز جهانی محیط زیست است، هوایی که در آن تنفس می‌کنیم،  آبی که استفاده می‌کنیم، خاکی که بر آن قرار داریم و مراتع و جنگل‌ها متعلق به همه ماست، محیط زندگی ما را تشکیل می‌دهند و لازم است که قدر آنها را بدانیم و مراقب محیط زندگی‌مان باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: شعار جهانی محیط زیست امسال «احیای زمین، بیابان زدایی و مقاوم سازی در برابر خشکسالی» است که باید مسئولان کارهایی انجام دهند و تک تک افراد جامعه نیز متناسب با توان خود برای حفظ محیط زیست تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با ذکر تذکراتی گفت: چند تذکر لازم می بینم اول اینکه خداوند طبیعت و جنگل خوبی به ما داده است، برخی ها افراد با تیشه یا اره درخت جوان بلوط را به خاطر استفاده از برگ آن قطع می‌کنند که خیلی بی انصافی است،  مسئولان امر باید توجیه کنند افرادی که این کارها را انجام می‌دهند و اینکه خدا را شکر امسال مشکل علوفه نداریم و طبیعت غنی از علوفه است، اگر باب اضطرار نیز باشد شاخه‌های اضافی درختان را می‌شود قطع کرد.

وی عنوان کرد: ضرورت حفظ مراتع و کشتزارها هست که متاسفانه تاکنون چند بار آتش سوزی اتفاق افتاده و با یک جرقه محصول کار یک کشاورز نابود خواهد شد که امیدواریم همه مردم تلاش کنند این حوادث اتفاق نیفتد و اگر خدای ناخواسته در گوشه‌ای اتفاق افتاد اطفا حریق سریع  صورت بگیرد.

امام جمعه ایلام همچنین در خصوص مشکلات مستاجرها در استان نیز افزود: خیلی از جوانان و افراد در جامعه مستأجر هستند، مستاجران معمولاً از اقشار پایین جامعه هستند که توان ساخت منزل ندارند، اجاره مسکن خیلی بالا رفته  است مسئولان مربوطه باید کنترل داشته باشند و این مشکل را کنترل کنند و مهم‌تر از آن اینکه معمولاً وضع اقتصادی موجرها خوب و بهتر از مستاجر هست، البته برخی‌ها از موجرها هستند که جای تشکر از آنها  وجود دارد  چرا که چند سال است که اجاره را افزایش نداده‌اند و با اخوت اسلامی با مستاجر خود برخورد می کنند و خدا را رازق می‌دانند، باید مقداری ملاحظه کنیم و نگاهمان این باشد اگر تخفیفی دادیم و سخت گیری نکردیم روزی دست خداست و خداوند متعال هم جبران می‌کند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha