• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403031107300
  • خبرنگار : 50649

یک مسئول شهرداری شیراز:

انتقال کارخانه روغن نباتی تا پایان سال ۱۴۰۴ به خارج از شیراز

انتقال کارخانه روغن نباتی تا پایان سال ۱۴۰۴ به خارج از شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: کارخانه روغن نباتی با پیگیری‌ها و جلسات متوالی کمیسیون بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همت مدیران این کارخانه تا پایان سال ۱۴۰۴ به خارج از شهر منتقل می‌شود.

پژمان شفیعی امروز، ۱۱ خردادماه در حاشیه جلسه کمیسیون بند۲۰ که به میزبانی کارخانه روغن نباتی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: پایان سال ۱۴۰۴ کارخانه روغن‌نباتی شیراز بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی مدیران این کارخانه به خارج از شهر انتقال خواهد یافت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز افزود: در طول یک‌سال گذشته جلسات و بازدیدهای میدانی متعددی در خصوص انتقال کارخانه انجام شد که ثمره آن، خروج یک صنایع آلاینده به خارج از شهر است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون بند ۲۰ به کاهش مشکلات آلایندگی کارخانه به‌ویژه بو و پساب تا مدت زمان انتقال نهایی نیز توجه کرده است، گفت: کارشناسان محیط زیست، بهداشت، آب و فاضلاب و  آتش‌نشانی در طول یکسال گذشته بازدید و نظارت متعددی بر فعالیت کارخانه در راستای کاهش آلایندگی داشته‌اند که آخرین بررسی نشان می‌دهد بخشی از مشکلات در زمینه بو و پساب برطرف شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز، بیان کرد: بر اساس برنامه و گام به گام با هم‌افزایی، تلاش خواهیم کرد با رفع موانع در موعد مقرر، خروج کارخانه روغن نباتی به خارج از شهر انجام شود.

شفیعی با بیان اینکه پرونده سایر صنایع و کارخانجات بزرگ آلاینده نیز در کمیسیون بند ۲۰ باز است و پیگیرها تا حصول نتیجه ادامه دارد، گفت: پرونده کارخانه‌های سیمان، نشاسته‌سازی‌ها، پشم شیشه، لاستیک دنا، یخ سازی و زمزم در دست پیگیری و اقدام است که خروج کارخانه سیمان تا پایان سال ۱۴۰۴ و تعطیلی یکی از یخ‌سازی‌ها و اجرای فاز نخست تصفیه‌خانه در یکی نشاسته‌سازی‌ها قطعی شده است و مابقی نیز پس از تعیین تکلیف نهایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha