• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403031007132
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری مانور فرضی تیم‌های امدادی سحر هلال احمر در تیران

برگزاری مانور فرضی تیم‌های امدادی سحر هلال احمر در تیران

ایسنا/اصفهان مانور فرضی تیم‌های امدادی سحر هلال احمر استان اصفهان در شهرستان تیران و کرون برگزار شد.

محمدنوید متقی امروز پنجشنبه در بازدید از دور روز مانور فرضی تیم‌های امدادی سفیران حمایت روانی هلال احمر استان اصفهان به میزبانی تیران و کرون اظهار کرد: تیم‌های سحر در بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی مداخلات روانی و خدمات فرهنگی ارائه می دهند.

وی افزود: ۲۶ تیم امدادی سحر هلال احمر استان اصفهان با جمعیت ۱۲۰ نفر در مانور فرضی شرکت کرده و علاوه بر اجرای توان فعالیتی خود مهارت‌های لازم مداخله ای را آموختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی، کوهپیمایی، فراگیری آموزش بازی با کودکان و انجام اقدامات مورد نیاز در شرایط بحرانی را از جمله برنامه های این مانور فرضی اعلام کرد.

متقی با بیان اینکه اعضای جوان هلال احمر در این گروه های امدادی عضو می شوند، تصریح کرد: حضور در حوادث و امدادرسانی روانی و بهبود حال و هوای روانی بازماندگان حوادث از جمله اقدامات آنان است.

وی ادامه داد: چادرهای فرهنگی و ارائه خدمات روانی به افراد دچار حادثه در مناطق دچار بلایا برپا شده و خدمات رسانی به آنان انجام می شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ، افرادی که در حوادث با بحران روانی حاد روبرو شده باشند به مراکز توانبخشی و مشاوره هلال احمر معرفی شده تا برای بهبود روحی آنان خدمات ویژه ارائه شود.

متقی  با اشاره به اینکه برخی از افراد در حوادث طبیعی به سبب وقوع حادثه و یا از دست دادن اطرافیان خود دچار مشکل روانی می شوند، خاطرنشان کرد: ماموریت سفیران حمایت روانی کمک به بهبود مشکلات آنان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نیاز تیم های سحر در حوادث طبیعی مثل تیم های امدادی اعزام می شوند که استان اصفهان در حوادث طبیعی اخیر این خدمت را مثل حضور امدادگران ارائه کرده و آرامش روانی برای حادثه دیدگان به رقم زده و این همکاری‌ها با آموزش تیم‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، مانور فرضی سفیران حمایت روانی هلال احمر استان اصفهان در محل و محیط پیرامونی آستان مقدس سیدسرالدین برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha