• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403031006896
  • خبرنگار : 50184

مسابقات درگ قهرمانی کرمانشاه برگزار می‌شود

مسابقات درگ قهرمانی کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه از تدارک برگزاری مسابقات درگ قهرمانی استان خبرداد و گفت: متاسفانه نبود یک پیست استاندارد برای این رشته باعث شده تا در خیابان آسفالت دهکده المپیک مسابقه برگزار کنیم.

محمد جواد کرانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به برگزاری مسابقات درگ(شتاب) قهرمانی استان، اظهارکرد: این مسابقات قرار است فردا (جمعه، یازدهم خرداد) به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت در دهکده المپیک کرمانشاه برگزار شود. 

وی افزود: در این مسابقات که به منزله انتخابی تیم استان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود، حدود ۶۰ نفر شرکت خواهند کرد که برای یک مسابقه استانی آمار بسیار بالا و قابل قبولی است. 

به گفته رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه شرکت کنندگان در این مسابقات در هفت کلاس باهم رقابت می کنند که در هر کلاس سه نفر برتر که کمترین زمان را ثبت کنند، روی سکو خواهند رفت. 

وی در ادامه با بیان اینکه مسابقات درگ یا شتاب در دو مسافت ۴۰۰ متر و ۲۰۰ متر برگزار می شود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه پیست استاندارد این رشته را نه تنها در کرمانشاه بلکه در کشور هم نداریم، بنابراین مسابقات آن تنها در مسافت ۲۰۰ متر برگزار می شود و هر ماشینی که با ثبت کمترین زمان به خط پایان برسد، برنده مسابقه خواهد بود. 

کرانی افزود: در حال حاضر رکورد خاورمیانه در رشته درگ در دست سامان خنجری از کرمانشاه است که توانسته مسافت ۴۰۰ متر را در زیر ۹ ثانیه به ثبت برساند. 

به گفته این مسئول، ورزشکاران کرمانشاهی همواره در مسابقات درگ قهرمانی کشور روی سکو رفته اند.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه در ادامه یکی از اصلی ترین مشکلات ورزشکاران این رشته را در کرمانشاه نبود یک پیست استاندارد عنوان کرد و گفت: ما در حال حاضر برای مسابقات از آسفالت دهکده المپیک که برای این رشته غیراستاندارد است استفاده می کنیم، لذا اگر یک پیست مناسب برای این رشته داشته باشیم بسیاری از جوانان که در خیابان ها ویراژ می دهند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند، می توانند با حضور در این پیست انرژی خود را تخلیه کنند تا خیابان های امن تری را تجربه کنیم.  

وی در ادامه با بیان اینکه درگ رشته ای پرهزینه برای ورزشکاران است، عنوان کرد: هر ماشینی که در این مسابقات شرکت می کند، حدود شش تا هفت لیتر بنزین مخصوص با هزینه هر لیتر ۷۰۰ هزار تومان مصرف می کند که حدود پنج میلیون تومان هزینه بنزین آن می شود. 

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین لاستیک برای ماشین های شرکت کننده در مسابقات درگ هم بسیار بالا است. 

وی اضافه کرد: از طرفی هزینه تعمیرات موتور برای هر مسابقه بسته به نوع کلاس و مسابقه ای که در آن شرکت می کنند، بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است. 

کرانی در پایان درگ را یکی از محبوب ترین، هیجان انگیزترین و پرخطرترین رشته های ورزشی خواند و گفت: تمام ورزشکارانی که دراین مسابقات شرکت می کنند، باید بیمه ورزشی داشته باشند. 

مسابقات درگ قهرمانی کرمانشاه برگزار می‌شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha